4e
Μαυρομματαίων 25 - Αθήνα  e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τηλεφωνήστε μας στο 210-8217710
4Εψιλον
Ελληνική Εταιρεία
Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης

Δραματοθεραπεία (Εισηγητές)

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας & Υπεύθυνη του Προγράμματος)

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales (2006). Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στην Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales (2008).

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο, έχει δίπλωμα του μοντέρνου χορού (Modern Theater, ISTD) (2010), και στο φλαμένκο (Spanish Dance Society ) και Trinity Guildhall (2009). Επίσης έχει ασχοληθεί με το σύγχρονο χορό (τεχνική release), jazz , μοντέρνο αφρικάνικο χορό (afro-modern, τεχνική Katherine Dunham) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός - Χώρος (Μέτσης), σχολή χορού PK Dance school.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Έχει παρακολουθήσει σεμιναριακούς κύκλους με αξιόλογους χορευτές του Flamenco όπως η Roza Belmonte, ο Mario Maya και Cristina Hoyos. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναριακών μαθημάτων και ρεπερτόριο με την Elizabeth Roxas –Dorish (Former principal dancer «Alvin Ailey» American Dance Theater με εξειδίκευση στην τεχνική Horton (Modern Dance, Horton Technique και με τον Bernard Gaddis (Contemporary West Dance Theater) με τεχνική σύγχρονου μπαλέτου (contemporary ballet) τα έτη 2016-17.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Παρακολούθησε τρεις κύκλους σεμιναρίων στη Χοροθεραπεία με θέμα «Συνειδητοποιήσεις και εκφραστικότητα» από τη Leda Shandala στον πολυχώρο πολιτισμού και τεχνών Shantom (2014-15-16). Παρακολούθησε σεμινάρια με θέμα «Προσέγγιση στη Χοροκινητική θεραπεία» και «Πρωτόγονη έκφραση» στην Ένωση Χοροθεραπείας (2014). Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού (2017). Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis από την Εριφύλη Δαφέρμου. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics.

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική –Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία και θεραπεία μέσω των εικαστικών) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery). Εξειδικεύεται στη χορήγηση των ιχνογραφικών προβολικών τεστ διάγνωσης , Η.T.P. (House – Tree - Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, Fairy TaleTest. Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ Career Guidance και Ariston Learning Styles (τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων) και Τεστ των Ημισφαιριών. Έχει εκπαιδευτεί στην χορήγηση του τεστ επιλογής συντρόφων «Why we chose the mates we do» της Anne Teachworth (ψυχογενετικό μοντέλο).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα» (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας, Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά), (Εκδοτική Άλφα).

Είναι μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

Νικόλ Δημητρακοπούλου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Φοίτησε στην Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Μοντέρνοι Καιροί ενώ παράλληλα είναι πτυχιούχος του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Goldsmiths του Λονδίνου και απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στο Performance Making εξειδικεύοντας την πρακτική της σε διάφορα είδη σωματικής έκφρασης όπως Butoh, Contactim provisation, Στροβιλισμός/ Whirling αλλά και παραδοσιακών παραστατικών τεχνών όπως το Σανσκριτικό και το Ιαπωνικό Θέατρο. Στην Διπλωματική της εργασία με τίτλο: Prison/Punishment/Performance: Does theatre in prisons functions as an aspect of punishment, or can it operate as an agent of institutional change? Αναλύεται ο ρόλος που μπορεί να παίξουν οι παραστατικές τέχνες στην κοινωνική ένταξη περιθωριοποιημένων και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, καθώς και οι δυνατότητες αλλαγής παγιωμένων αντιλήψεων μέσω της τέχνης.

Έχει παίξει σε παραστάσειςστοΦεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Ίδρυμα ΜιχάληςΚακογιάννης, Shunt, the Deptford Project, Queen Mary University of London κ.άκαι έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ΧρίστοςΣτέργιογλου, Ένκε Φεζολάρι, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Julia Bardsley, Anna Furse. Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις σε διάφορα θέατρα του Λονδίνου. Είναι μέλος της Θεατρικής ομάδας Athletes of the heart, της AnnaFurse-επικεφαλής του τμήματος Θεάτρου του Πανεπιστημίου Goldsmiths του Λονδίνου.

Διδάσκει υποκριτική σε μαθητές και ενήλικες και από το 2014 είναι μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Προγράμματος «Το Αρχαίο Δράμα το σχολείο του 21ου αιώνα» του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, με το οποίο ταξίδεψε σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδος για να πραγματοποιήσει σεμινάρια Αρχαίου Δράματος και διοργάνωσε το «1ο Διεθνές Προσκήνιο Σπουδαστών και Νέων» στην Αρχαία Ολυμπία τον Μάιο του 2015.

Μετά το τέλος των σπουδών της ήταν μέλος της ομάδας ‘Moveo Teatro’ και παράλληλα παρέδιδε μαθήματα Σωματικής Μιμικής στην ίδια σχολή. Είναι πιστοποιημένη δασκάλα στη μέθοδο Pilates και τα τελευταία χρόνια συνεχίζει τη διδασκαλία σε σχολές και φεστιβάλ.

Δήμητρα Σταύρου - Ψυχολόγος

Σπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα και την Γαλλία. Ειδίκευση στην Δραματατοθεραπεία από το κέντρο ΑΙΩΝ. Εξειδίκευση στην PerformanceArt από πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας, επίσης στην εθνογραφική έρευνα από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στις τεχνικές του θεάτρου του Καταπιεσμένου για την κοινωνική ένταξη νέων από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εράσμους+ στην Ιταλία. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην μέθοδο σωματικού θεάτρου του Θεόδωρου Τερζόπουλου και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σε διαφορετικές καλλιτεχνικές και θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους.

Δύο χρυσά μετάλλια στους Μεσογειακούς Αγώνες (2017) για την πολεμική τέχνη Ται-Τσι-Τσουάν και ένα χρυσό στους Πανελλήνιους διασυλλογικούς αγώνες.

Εργάζεται κυρίως θεραπευτικά με άτομα και ομάδες στον Πολυχώρο Θεραπείας και Τέχνης στην Πεύκη. Έχει επίσης εργαστεί με πληθυσμούς, μαθητών, τοξικοεξαρτημένων, κρατουμένων, καλλιτεχνών, τοπικές κοινότητες, με εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών και οργανισμών.Περφόρμερ, κυρίως με την ομάδα Liminals που δημιούργησε μετά από ερευνητική ομάδα ανέργων. Εθνογράφος στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, χρησιμοποιεί την μέθοδο της εθνογραφικής έρευνας για να φτιάξει θεραπευτικές περφόρμανς στον δημόσιο χώρο.Με την Φώφη Τριγάζη το 2016 παρουσιάζουν ένα νέο δραματοθεραπευτικό μοντέλο, το μοντέλο της διασυνδετικής δραματοθεραπείας, εμπνευσμένο από την θεωρία του Γιούνγκ και θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας.

Μέλος του ΣΕΨ, της ΕΔΠΕ και επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών. Συγγραφέας πολλών άρθρων σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, επιμελήτρια έκδοσης βιβλίου στη Γαλλία για την δραματοθεραπευτική μέθοδο, μεταφράστρια βιβλίων ψυχικής υγείας από τα γαλλικά.

Eριφύλη Δαφέρμου

Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center Londonμε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Theater Practice. Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragramme και Tetragramme2 (Bonnie Bird theater 2003).

Από το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world(2006), Didi’sson(2009), Jealous(2010), Rejection(2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. (www.dirtygrannytales.org)

Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta(2002), Kreativ kompanie x thesis(2004, 2006), Tranzito(2008), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011).

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Shenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, LauraMoro, Maryo’ DonnellFulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α.

Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής(2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art. Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού ΜοριάνοβαΤράστα σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα «Περνώντας…» (2011- 2012), «Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη…» (2013) «Κινούμενες φωνές»(2013), «Νοικοκυρέματα»(2015), «Απολιτίκ»(2015). Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo (www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση. Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.

Κρίστη Λαγογιάννη, Ψυχολόγος, PhD

Η Κρίστη Λαγογιάννη έχει σπουδάσει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire με διαπιστευμένο πτυχίο Bachelor of Science (Hons) απο το British Psychological Society.

Συνέχισε τις σπουδές της στο πανεπιστήμιο του Nottingham για Master of Science στην ψυχολογία της αποκατάστασης και αποθεραπείας και στη συνέχεια, ολοκλήρωσε το διδακτορικό (PhD) της με υποτροφία, στην εφαρμοσμένη ψυχολογία με ειδίκευση την διάθεση και την γνωστική έκπτωση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Είναι επίσης κάτοχος ανωτέρου διπλώματος (Level 5) συμβουλευτικής (προσωποκεντρική προσέγγιση) καθώς και διπλώματος για τεχνικές συμβουλευτικής για παιδιά και νέους.

Έχει κάνει την πρακτική της με ειδικό και γενικό πληθυσμό και έχει ερευνητικό ενδιαφέρον στα ψυχογηριατρικά και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Έχει πείρα γύρω από την επιληψία, τον αυτισμό, τις ειδικές ανάγκες καθώς και τις δύσκολες και επιθετικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αυτά.

Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με το Βραζιλιάνικο Jiu Jitsu και στο παρελθόν έχει διδάξει παιδικά τμήματα στην Αγγλία.

Μαρία Κατσιφαράκη, Ψυχολόγος, PhD

Η Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας.

Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία.

Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια.

Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία). Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University.

Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια.

Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.

 

Κλαίρη Καρποδίνη BA, MSc Dance Scientist

Η Κλαίρη Καρποδίνη είναι καθηγήτρια, θεωρητικός χορού με εξειδίκευση στην επιστήμη του χορού. ΚατέχειΒΑ(hons) of Artsin Dance Educationαπό το Royal Academy of Dance- UniversityofSurrey, Teaching Diploma από το Royal Academy of Dance και Master of Science όπου αρίστευσε και απέσπασε το πρώτο βραβείο, «βραβείο του Κοσμήτορα», από το Πανεπιστήμιο του Wolverhampton στην Αγγλία.

Η επαγγελματική της εμπειρία ξεκινά το 1990 και μέχρι σήμερα περιλαμβάνει διδασκαλία κλασσικού και μοντέρνου χορού, οργάνωση και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δρώμενα ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, συμμετοχή σε ομάδες χορού, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί ανελλιπώς σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2012 διδάσκει σε προπτυχιακά προγράμματα ενώ είναι εισηγήτρια σε ανοιχτές ομιλίες αλλά και επιστημονικά συνέδρια. Παράλληλα είναι αξιολογητής-PTS το εκπαιδευτικό πρόγραμμα CBTSStudies της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου. Από το 2012 ασχολείται με την Εμβιομηχανική του Ανθρώπου, την Ανάλυση Κίνησης κατά την Μέθοδο Λάμπαν και την εφαρμογή των παραπάνω στο 3DAnimation.

Το επιστημονικό της ενδιαφέρον αφορά την κίνηση, τον χορό και την φυσική άσκηση σε υγιείς και μη πληθυσμούς, σε συνεργασία με τα Research Centre for Sport Exercise and Performance, University of Wolverhampton, UK και Τμήμα Φυσικής Επιστήμης και Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Είναι υπό διαδικασία έναρξης Διδακτορικής Διατριβής με θέμα Χορός και Πάρκινσον.

Έφη Νταΐάνα Τζάκα – Χοροθεραπεύτρια, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

Η Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER - LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY - UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES - ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.

Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.

Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTESNIVE THERAPY COURSE - SILVA MEYHTOD - AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.

Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.

Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS - AMSTERDAM .

Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.

4ε - Μαυρομματαίων 25, 104 34 - Αθήνα, Τηλ: 210-8217710, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.