Μουσικοθεραπεία
Μαυρομματαίων 25 - Αθήνα  e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τηλεφωνήστε μας στο 210-8217710
4Εψιλον
Ελληνική Εταιρεία
Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης

Μουσικοθεραπεία

Νέα έναρξη: 18 Οκτ. του 2021

Η Μουσική συνιστά αναπόσπαστο μέρος του ανθρώπινου βιώματος και του ανθρώπινου πολιτισμού από την αρχαιότητα. Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής έχουν ανακαλυφθεί και χρησιμοποιηθεί από τους αρχαίους πολιτισμούς με ποικίλους τρόπους. Κάθε άνθρωπος έχει την έμφυτη ικανότητα να αντιδρά στα μουσικά ερεθίσματα και να εκφράζεται μουσικά, ικανότητα η οποία δεν επηρεάζεται από σωματικά, νοητικά και ψυχικά προβλήματα. Η ικανότητα να ανταποκρινόμαστε σε μουσικά ερεθίσματα και να παράγουμε ήχους είναι μία έμφυτη ποιότητα  που υπάρχει σε όλους μας. Για το λόγο αυτό η μουσική αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο ικανό να κινητοποιεί, να επηρεάζει τον ανθρώπινο ψυχισμό και να λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας.

Οι θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής πλέον συστηματοποιούνται και τεκμηριώνονται επιστημονικά. Η μουσικοθεραπεία είναι η τεκμηριωμένη κλινική χρήση των μουσικών παρεμβάσεων που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου σε όλα τα επίπεδα. Η πρακτική της γίνεται από ειδικευμένο θεραπευτή, ο οποίος με επιστημονικές μεθόδους αξιοποιεί τις ιδιαίτερες συναισθηματικές, επικοινωνιακές και εκφραστικές ιδιότητες της μουσικής για θεραπευτικούς σκοπούς. Στη μουσικοθεραπεία χρησιμοποιούμε  όλες των πτυχές της μουσικής φυσικές, συναισθηματικές, πνευματικές, κοινωνικές, αισθητικές και πνευματικές . Οι μουσικοθεραπευτές μαζί με τους πελάτες επικοινωνούν μέσα από μουσικές εμπειρίες οι οποίες περιλαμβάνουν τον αυτοσχεδιασμό, την δημιουργία, τη σύνθεση και τις δεκτικές μεθόδους και τη συζήτηση γύρω από το  μουσικό άκουσμα.

Η Μουσικοθεραπεία ως γέφυρα επικοινωνίας βοηθάει πολύ στην επικοινωνία του «εσωτερικού» με τον «εξωτερικό» μας κόσμο, ουσιαστικά συνδέει αυτούς τους δύο κόσμους μεταξύ τους. Βοηθάει πολύ στην επίτευξη της επικοινωνίας του θεραπευόμενου με άλλους ανθρώπους, στην καλυτέρευση των διαπροσωπικών του σχέσεων. Η Μουσικοθεραπεία μπορεί να προσφέρει έναν εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης  σε ανθρώπους όπου η λεκτική έκφραση είναι ανεπαρκής ή αδύνατη. 

Η Μουσική επιδρά στον άνθρωπο σε όλα τα επίπεδα: σωματικό, ψυχικό και νοητικό επίπεδο. Η ίδια η δημιουργική διαδικασία λειτουργεί καταρχάς θεραπευτικά με δύο κυρίως τρόπους: ενεργοποιεί το υγιές κομμάτι του θεραπευόμενου και τον «αναγκάζει» να αντιδράσει οργανωμένα σε αυτό που συμβαίνει και διοχετεύει την ψυχική και σωματική ένταση και ενέργεια σε «αποδεκτή» έκφραση.

Η μουσικοθεραπεία εφαρμόζεται ως επιστημονική και τεκμηριωμένη μέθοδος στους χώρους της υγείας και της εκπαίδευσης. Δεν είναι απαραίτητη η μουσική εκπαίδευση του θεραπευόμενου για την εφαρμογή της.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Μουσικοθεραπείας, οι συμμετέχοντες θα:

  • γνωρίσουν τις επιδράσεις της μουσικής σε σωματικό, νοητικό και ψυχικό επίπεδο.
  • θα εξερευνήσουν και θα αναπτύξουν την έμφυτη μουσικότητά τους χρησιμοποιώντας το σώμα, τη φωνή, και απλά μουσικά όργανα.
  • θα ανακαλύψουν νέες πτυχές τους εαυτού τους και θα αναπτύξουν νέες μουσικές δεξιότητες και τρόπους επικοινωνίας
  • Θα αποκτήσουν δεξιότητες(ενεργητική ακρόαση, μουσικός αυτοσχεδιασμός, δεκτική και ενεργητική μουσικοθεραπεία, guided imagery) για να χρησιμοποιούν τη μουσική ώστε να εμπλουτίσουν την επαγγελματική τους πρακτική και να την εφαρμόσουν σε χώρους υγείας και εκπαίδευσης
  • Θα γνωρίσουν τους τρόπους, τους χώρους και τους πληθυσμούς όπου βρίσκει εφαρμογή η μουσικοθεραπεία
  • Θα κάνουν πρακτική άσκηση σε κέντρα ψυχικής υγείας, κέντρα φιλοξενίας παιδιών, σε κέντρα ειδικής αγωγής, κλινικές παιδιών και ενηλίκων, γηροκομεία, κέντρα απεξάρτησης).

Στα πλαίσια του προγράμματος οι σπουδαστές θα διδαχθούν μαθήματα ψυχολογίας, θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα μουσικής, (μουσικό όργανο, φωνητική, αρμονία) ιστορία και θεωρητικά μοντέλα της μουσικοθεραπείας, μουσική ψυχολογία, μουσική ακρόαση και μουσικό αυτοσχεδιασμό, ενεργητική μουσικοθεραπεία (guided imagery) εφαρμογές της μουσικής σε κλινικά και εκπαιδευτικά πλαίσια και θα συμμετέχουν σε βιωματικά εργαστήρια μουσικοθεραπείας. Επίσης θα κάνουν κλινική παρατήρηση, πρακτική άσκηση και εποπτεία. Η αξιολόγηση γίνεται μέσω  βιωματικών ασκήσεων και γραπτών εργασιών.

Οι απόφοιτοι μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα σε Ιδιωτικό στούντιο μουσικοθεραπείας, σε Κέντρα ψυχικής υγείας, Κέντρα φιλοξενίας παιδιών, Κέντρα με παιδιά, εφήβους, Γηροκομεία, Χώρους εκπαίδευσης, σχολεία, Κέντρα Απεξάρτησης, Κλινικές, νοσοκομεία, Κέντρα Αποκατάστασης.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 1ο ΕΤΟΣ

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Ψυχολογία - 100 ώρες (Τρίτη 17:00 – 20:00) - Μάθημα κορμού
  • Μουσική - 40 ώρες (Τετάρτη 17:00 – 20:00)
    • Αρμονία
    • Φωνητική
    • Μουσικό όργανο
  • Μουσική ακρόαση και μουσικός αυτοσχεδιασμός I - 40 ώρες (Πέμπτη 17:00 – 20:00) - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Τέχνες και Ψυχανάλυση - 40 ώρες (Τρίτη 17:00 – 20:00) - Μάθημα κορμού
  • Ιστορία και θεωρητικά μοντέλα της μουσικοθεραπείας - 40 ώρες (Τετάρτη 17:00 – 20:00) - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Μουσική ακρόαση και μουσικός αυτοσχεδιασμός II - 40 ώρες (Πέμπτη 17:00 – 20:00)
  • Γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω τέχνης - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 2ο ΕΤΟΣ

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Αρχές Βιοψυχολογίας, βιολογία των συναισθημάτων, τραυματοθεραπεία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Δεκτική μουσικοθεραπεία- Καθοδηγούμενη απεικόνιση (guided imagery) (βιωματικό) - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες - (Ψυχομετρικά τεστ) - 10 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Εξελικτική ψυχολογία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Εφαρμογές μουσικής σε κλινικά και εκπαιδευτικά πλαίσια - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Αρχές Βιοψυχολογίας, βιολογία των συναισθημάτων, τραυματοθεραπεία και τρόποι αυτορρύθμισης του αυτόνομου νευρικού συστήματος μέσα από το σώμα - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Μουσική ψυχολογία – 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία - 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 3ο ΕΤΟΣ

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Δεξιότητες στη Μουσικοθεραπεία - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Μεθοδολογία Διατύπωσης Περιπτώσεων (Case Study Methodology) – 10 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία – 30 ώρες - Μάθημα κορμού

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Γιουνγκιανή Ανάλυση ονείρων μέσα από τις Τέχνες- Σύμβολα στη Μουσικοθεραπεία (θεωρητικό-βιωματικό) – 60 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Εξελικτική Ψυχολογία – 30 ώρες Μάθημα κορμού
  • Καθοδηγούμενη απεικόνιση : εμβάθυνση στην τεχνική (βιωματικό) – 30 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία - 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες

Εργασία Γ έτους:

  • Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000- 1.500 λέξεις.

Προσωπική θεραπεία: 150 ώρες

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

 Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

 

ΙΣΤΟΡΙΑ & ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (40 ώρες)

Εισηγητές: Μαρία Καρκανιά- Χριστόφορος Καρράς

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η γνωριμία με τις βασικές αρχές μουσικής θεωρίας, ιστορία της μουσικής, θεωρητικά μοντέλα μουσικοθεραπείας. Το μάθημα εστιάζει σε τρία βασικά μουσικοθεραπευτικά μοντέλα.

  • Δημιουργική μουσικοθεραπεία Nordoff-Robbins, 1977

Η προσέγγιση  μουσικοθεραπείας Nordoff-Robbins βασίζεται στην πεποίθηση ότι όλοι μπορούν να ανταποκριθούν στη μουσική  και στα μουσικά ερεθίσματα , ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ψυχική, νοητική ή εγκεφαλική βλάβη ή άλλη πάθηση. Αυτή η προσέγγιση επικεντρώνεται στη θεραπεία μέσω της δημιουργίας μουσικής από τον θεραπευτή και τον πελάτη μαζί. Ο θεραπευτής χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά ακόμη και τα λιγότερο λειτουργικά άτομα. 

  • Μέθοδος Orff. Ο Gertrude Orff κλήθηκε να αναπτύξει μια μορφή θεραπείας με βάση την προσέγγιση του Orff Schulwerk για την υποστήριξη της συναισθηματικής ανάπτυξης των ασθενών του
  • Στοιχεία της προσέγγισης Orff περιλαμβάνουν την κατανόηση της ολιστικής παρουσίασης της μουσικής ως λόγου, του ήχου και της κίνησης, τη χρήση της μουσικής και του αυτοσχεδιασμού στη θεραπεία.

Χρησιμοποιεί τη μουσική και τον αυτοσχεδιασμό ,το παιχνίδι, τα όργανα πληκτρολογίου και τα όργανα κρουστών, τον ήχο, την  ακοή και τις ποικίλες πολυαισθητικές πτυχές της μουσικής ως μέσο κινητοποίησης, συμμετοχής, αλληλεπίδρασης  του παιδιούωθόντας το  να ερευνήσει  να διερευνήσει και να δημιουργήσει μέσα σε ένα θεραπευτικό περιβάλλον. 

  • Μέθοδος Bonny - Bonny method of guided imagery & music

Η Μουσικός και μουσικοθεραπεύτρια  Helen Lindquist Bonny (1921-2010) ανέπτυξε μια προσέγγιση που επηρεάζεται από τις ανθρωπιστικές και διαπροσωπικές ψυχολογικές προσεγγίσεις( Carl Rogers, Abraham Maslow, Carl G. Jung), γνωστή ως η μέθοδος Bonny με καθοδηγούμενη απεικόνιση στη μουσική (GIM). Η τεχνική GIM  περιλαμβάνει τη χρήση διανοητικής εικόνας για να βοηθήσει με τις φυσιολογικές και ψυχολογικές ασθένειες των ασθενών. Ο μουσικοθεραπευτής  συχνά προτείνει μια εικόνα χαλάρωσης και εστίασης και με τη χρήση της φαντασίας και της συζήτησης, και μαζί με τον πελάτη στοχεύουν στην εξεύρεση εποικοδομητικών λύσεων για τη διαχείριση των προβλημάτων του. Η Bonny εφάρμοσε αυτή την ψυχοθεραπευτική μέθοδο στον τομέα της μουσικοθεραπείας χρησιμοποιώντας τη μουσική ως μέσο καθοδήγησης του ασθενούς σε μια υψηλότερη κατάσταση συνείδησης όπου μπορεί να λάβει χώρα επούλωση και εποικοδομητική αυτογνωσία. Η μουσική θεωρείται «συνθεραπευτής» λόγω της σημασίας της. 

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ & ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (80 ώρες)

Εισηγητής: Χριστόφορος Καρράς

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές θα διδαχθούν σε βάθος τις δύο βασικές τεχνικές της Μουσικοθεραπείας: την Μουσική ακρόαση και το Μουσικό Αυτοσχεδιασμό.

Η μουσική ακρόαση είναι μία τεχνική όπου ο θεραπευτής μαζί με τον θεραπευόμενο επιλέγουν μουσικά ακούσματα. Μέσα σε αυτή την διαδικασία ο θεραπευόμενος εναρμονίζεται με τους ήχους και μέσα από αυτήν τη διαδικασία ηρεμεί, έρχεται σε επαφή με τον εαυτό του και μπορεί και εκφράζει ελεύθερα τα συναισθήματα του, απωθημένες εμπειρίες και βιώματα.

Ο μουσικός αυτοσχεδιασμός είναι μία τεχνική που βοηθάει τον θεραπευόμενο με την βοήθεια του θεραπευτού να αναπτύξει την έμφυτη μουσικότητά του χρησιμοποιώντας το σώμα, την φωνή και απλά μουσικά όργανα.

Ο θεραπευτής μαζί με τον θεραπευόμενο δημιουργούν μουσικά ακούσματα, αυτοσχεδιάζουν ανάλογα με την ψυχική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο θεραπευόμενος. Ο θεραπευόμενος εξερευνά και αναπτύσσει την έμφυτη μουσικότητά του. Ο θεραπευτής ενθαρρύνει τον θεραπευόμενο να δημιουργήσει την δική του «μουσική γλώσσα επικοινωνίας» χρησιμοποιώντας το σώμα, την φωνή και απλά μουσικά όργανα.

 

ΔΕΚΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ  - GUIDED IMAGERY & MUSIC (GIM) - (40 ώρες)

Η τεχνική αυτή χρησιμοποιεί τη δύναμη της μουσικής συνδυάζοντάς την και με άλλες μεθόδους.

Η μουσική κινητοποιεί τον ανθρώπινο ψυχισμό ,διεγείρει συναισθηματικές καταστάσεις.

Με τη βοήθεια της μουσικής ακρόασης ο θεραπευόμενος βιώνει συναισθήματα, έχει νοητικές εικόνες, ανακαλεί μνήμες και γεγονότα του παρελθόντος.

Το υλικό που αναδύεται μέσω της τεχνικής αυτής μπορεί να αξιοποιηθεί θεραπευτικά με διάφορες ψυχοθεραπευτικές μεθόδους λεκτικές ή μέσω άλλων τεχνών.

Ο θεραπευόμενος φαντάζεται σκηνές, τοπία, εικόνες, μελωδίες, ήχους, χρώματα, έρχεται σε επαφή με όλες του τις αισθήσεις. Το μυαλό έρχεται σε επαφή με το σώμα.

Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η τεχνική αυτή έχει ευεργετικές επιδράσεις στη συναισθηματική και σωματική υγεία. Είναι μία ενεργή διαδικασία από πλευράς του θεραπευόμενου. Έχει θεαματικά αποτελέσματα στην ανάρρωση και στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΚΛΙΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ (40 ώρες)

Η μουσικοθεραπεία εφαρμόζεται ως επιστημονική και τεκμηριωμένη μέθοδος στους χώρους της υγείας και της εκπαίδευσης

Εφαρμόζεται σε νοσοκομεία παιδιών και ενηλίκων, σε σχολεία ειδικής αγωγής, σε κλινικές, σε ψυχιατρικά κέντρα

Δεν είναι απαραίτητη η μουσική εκπαίδευση του θεραπευόμενου για την εφαρμογή της

Η μουσικοθεραπεία  εφαρμόζεται σε ατομικό-ομαδικό πλαίσιο και είναι κατάλληλη για θεραπεία νευρώσεων-ψυχώσεων.

Ενδείκνυται για θεραπεία αναπτυξιακών διαταραχών αυτισμού & νοητικών διαταραχών.

Επίσης ενδείκνυται για θεραπεία σωματικών ασθενειών & ιδιαιτερότητες και είναι κατάλληλη για δυσλεξία & διάσπαση προσοχής .

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (20 ώρες)

Εισηγητής : Χριστόφορος Καρράς

  • ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ

Η εγκαθίδρυση μίας στενής σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ θεραπευόμενου και θεραπευτή είναι απαραίτητη για την επίτευξη των θεραπευτικών στόχων στις συνεδρίες της μουσικοθεραπείας

Η θεραπευτική σχέση ανάλογα με την διαταραχή μπορεί να βελτιώνεται σταδιακά μέσα στις συνεδρίες

Ο ρόλος του μουσικοθεραπευτή είναι να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την επίτευξη της θεραπευτικής συμμαχίας και να τη χτιστεί σωστά χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες μεθόδους και τεχνικές

  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (50 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές  προσεγγίσεις οι οποίες  συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία.  Ο σπουδαστής θα μελετά  τις  ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις μεθόδους και τεχνικές των μοντέλων που συνδυάζουν τις Τέχνες με την Ψυχοθεραπεία. Οι σπουδαστές μπαίνουν στα στούντιο των Μαθημάτων Δραματοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των εικαστικών Τεχνών, Μουσικοθεραπεία και Παιγνιοθεραπεία.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

Να γνωρίζουν δεξιότητες από τις προσεγγίσεις της Δραματοθεραπείας, Θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών, Χοροθεραπείας, Παιγνιοθεραπείας

Θα μπορούν να εντάξουν δεξιότητες και τεχνικές από διαφορετικές προσεγγίσεις μέσω τεχνών στην πρακτική της Χοροθεραπείας

Ενδεικτικό περιεχόμενο

  • Δραματοθεραπεία
  • Χοροθεραπεία
  • Παιγνιοθεραπεία
  • Θεραπεία μέσω των Εικαστικών

Τρόποι διδασκαλίας:

Το μάθημα αυτό διδάσκεται βιωματικά. Οι σπουδαστές συμμετέχουν στα βιωματικά στούντιο των παραπάνω προσεγγίσεων θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία).

Οι σπουδαστές παρακολουθούν  βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

 

ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στην επιστήμη της Βιοψυχολογίας και η εξοικείωση τους  με τοις βασικές έννοιες της Βιοψυχολογίας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να κατανοήσουν τη σύνδεση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας με την Ψυχολογία και τη Φυσιολογία, να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς του νευρικού συστήματος και πώς αυτοί συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία καθώς και διάφορες παθήσεις/διαταραχές

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ανατομία και Οργάνωση του Εγκεφάλου
  • Μνήμη και Προσοχή 
  • [Δυς] λειτουργίες σε Επίπεδο Φλοιού
  • [Δυς] λειτουργίες στο Κινητικό Σύστημα
  • [Δυς] λειτουργίες του Λόγου
  • Ψυχιατρικές Διαταραχές και Βιοψυχολογία
  • Συνήθεις Παθήσεις Ι
  • Συνήθεις Παθήσεις ΙΙ 
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού
  • Επανάληψη
  • Μετατραυματική Νεύρωση
  • Θεραπεία Τραύματος

 

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

Να κάνουν κλινική διάγνωση

Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

 

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νου (theory of mind)].
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

 

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ.

  • Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Χοροθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

 

ΕΠΟΠΤΕΙΑ

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία, Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε, Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση (χτίσιμο εμπιστοσύνης), Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της μουσικοθεραπείας στη θεραπεία.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα

 

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
 

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών καθώς και επαγγελματίες μουσικοί. Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
 

Το πρόγραμμα είναι μονοετές ή τριετές. Οι απόφοιτοι του μονοετούς προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση  με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.

Ημερομηνία έναρξης: 01 Μαρτίου 2020 

Α’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2020 – Ιανουάριος 2021

Β’ Εξάμηνο: Μάρτιος – Μάιος 2021

Ολοκλήρωση προγράμματος: 31 Μαΐου του 2021

ΚΟΣΤΟΣ  ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
 

Το ετήσιο κόστος είναι 2.500€

Εγγραφή: 250€

Το υπόλοιπο ποσό των 2.250€ μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις.

Για εγγραφές πρωτοετών έως 31/8/2020 τα δίδακτρα είναι 2.000€

Δίδακτρα Β' και Γ' έτους: 1.500€

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ - Φορέας πιστοποίησης εκπαιδευτικού προγράμματος: Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας & Υπεύθυνη του Προγράμματος)

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών(2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales ( 2006) . Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στην  Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales(2008).

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο, έχει δίπλωμα του μοντέρνου χορού (Modern Theater, ISTD) (2010) , και στο φλαμένκο (Spanish Dance Society ) και Trinity Guildhall (2009) Επίσης έχει ασχοληθεί με το σύγχρονο χορό( τεχνική release), jazz, μοντέρνο   αφρικάνικο χορό (afro-modern, τεχνική Katherine Dunham) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός- Χώρος (Μέτσης), σχολή χορού PK Dance school.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Έχει παρακολουθήσει σεμιναριακούς κύκλους με αξιόλογους χορευτές του Flamenco όπως η Roza Belmonte, ο Mario Maya και Cristina Hoyos.

Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναριακών μαθημάτων και ρεπερτόριο με την Elizabeth Roxas – Dorish (Former principal dancer «Alvin Ailey» American Dance Theater με εξειδίκευση στην   τεχνική Horton (Modern Dance, Horton Technique και με τον Bernard Gaddis (Contemporary West Dance Theater) με τεχνική σύγχρονου μπαλέτου (contemporary ballet) τα έτη 2016-17.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού  και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Παρακολούθησε τρεις κύκλους σεμιναρίων στη Χοροθεραπεία με θέμα « Συνειδητοποιήσεις και εκφραστικότητα» από τη Leda Shandala στον πολυ χώρο πολιτισμού και τεχνών Shantom (2014-15-16). Παρακολούθησε σεμινάρια με θέμα ΄Προσέγγιση στη Χοροκινητική θεραπεία « και «Πρωτόγονη έκφραση» στην Ένωση Χοροθεραπείας (2014). Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής  Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού( 2017) . Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης   Laban Movement Analysis από την Εριφύλη Δαφέρμου. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics.

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική  ( Αναλυτική –Γιουγκιανή) κατεύθυνση ,θεραπεύτρια μέσω της κίνησης  και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία και θεραπεία μέσω των εικαστικών) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.  Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery).

Εξειδικεύεται στη χορήγηση των  ιχνογραφικών προβολικών  τεστ διάγνωσης, Η.T.P (House – Tree - Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, Fairy TaleTest.

Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ Career Guidanceκαι Ariston Learning Styles (τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων) και Τεστ των Ημισφαιριών .Έχει εκπαιδευτεί στην χορήγηση του τεστ επιλογής συντρόφων «Why we chose the mates we do» της Anne Teach worth ( ψυχογενετικό μοντέλο).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα»  (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας, Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά), (Εκδοτική Άλφα).

Είναι μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

Χριστόφορος Καρράς

Ο Χριστόφορος Καρράς σπούδασε Μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, είναι καθηγητής μουσικής και Coach Trainer στην Athens Coaching Institute Ltd.

Από το 2017 φοιτεί στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μουσικής και Κοινωνίας με κατεύθυνση στη Μουσικοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει εκπαιδευτεί πάνω στο Evidence-based Coaching, στο Athens Coaching Institute. Είναι κάτοχος πιστοποιητικού γραφής ατόμων με τύφλωση Braille (επάρκεια).

Συνεργάζεται με το Athens Coaching Institute, εκπαιδεύοντας ενήλικες στην Τέχνη του Coaching. Είναι λάτρης του Εποικοδομισμού και του Ουμανισμού στην εκπαίδευση αλλά και στη θεραπεία.

Παρέχει Coaching υπηρεσίες σε Performers, σε «άτομα που εκτίθενται σε κοινό και επιτελούν έργο σε πραγματικό χρόνο», όπως επαγγελματίες στο εταιρικό περιβάλλον, public speakers, καλλιτέχνες επιτελεστικών Τεχνών, αθλητές κτλ.

Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, επιχειρήσεις, επαγγελματίες και δομές ψυχικής υγείας.

Έχει δισκογραφήσει με την Universal music ent. και τραγούδια του έχουν χρησιμοποιηθεί ως μουσική επένδυση τηλεοπτικών διαφημίσεων και ραδιοφωνικών jingles. Έχει σκηνοθετήσει τηλεοπτικές διαφημίσεις εκ των οποίων η τελευταία ήταν το τηλεοπτικό μήνυμα της Κιβωτού του Κόσμου με μουσική επένδυση το τραγούδι του «Μπορώ».

Σπύρος Μοσχόπουλος, Μουσικός

Ο Σπύρος Μοσχόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα τo 1974. Είναι απόφοιτος του Αττικού Ωδείου (δίπλωμα πιάνου με Άριστα Παμψηφεί & 1ο Βραβείο, 1992) έχοντας καθηγητή τον διεθνούς φήμης πιανίστα Δημήτρη Τουφεξή.

Είναι κάτοχος πτυχίου Μπάτσελορ από το Αμερικάνικo Κολλέγιο Ελλάδος όπου σπούδασε μουσικολογία και κάτοχος πτυχίου Μάστερ από το Boston Conservatory με αντικείμενο την πιανιστική εκτέλεση και καθηγητή τον πιανίστα Michael Lewin ως υπότροφος του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης.

Έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια και έχει κάνει εμφανίσεις ως σολίστ τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αμερική. Είναι ενεργό μέλος σε διάφορα σχήματα μουσικής δωματίου.

Οι συνεργασίες του περιλαμβάνουν συναυλίες με τον σαξοφωνίστα Δημήτρη Βασιλάκη, σύμπραξη με την ορχήστρα εγχόρδων Symfonietta Αθηνών, με το κουαρτέτο εγχόρδων A Quartett, με την πιανίστα Θάλεια Αθανίτη, με τον βιολονίστα Πέτρο Χρηστίδη, την Σοπράνο Έλενα Κόκκα, τον πιανίστα Jason Neville Fahy με την ηθοποιό Νάντια Μητρούδη καθώς και με διάφορους άλλους καλλιτέχνες.

Eχει δημιουργήσει το σχήμα Dueto Tango με τον μπαντονεονίστα Λευτέρη Γρίβα και ήδη αριθμούν αρκετές εμφανίσεις. Ασχολείται συστηματικά με την εκτέλεση, διασκευή και σύνθεση έργων εμπνευσμένων από το Αργεντίνικο ταγκό καθώς και την λατινοαμερικάνικη μουσική. Περιστασιακά έχει ασχοληθεί με την σύνθεση είτε ως μουσική επένδυση σε ταινίες μικρού μήκους είτε ως συνθέτης οργανικής και φωνητικής μουσικής.

Ως σολίστ αριθμεί αρκετές εμφανίσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ρεσιτάλ πιάνου παρουσιάζοντας προσωπικές διασκευές σε έργα ταγκό νουέβο καθώς και λάτιν. Πιο πρόσφατη η συνεργασία του με την διακεκριμένη σολίστ του ακορντεόν και συνθέτιδα Ζωή Τηγανούρια. Έχει διατελέσει καθηγητής μουσικής των Αρσακείων Σχολείων και εργάζεται σε διάφορα ωδεία. Διατηρεί έναν σημαντικό κύκλο μαθητών. Επίσης διδάσκει πιάνο στην Σχολή Χατζήβεη. Πρόσφατα ολοκλήρωσε τις σπουδές του και στο τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών.

Κρίστη Λαγογιάννη, Ψυχολόγος, PhD

Η Κρίστη Λαγογιάννη έχει σπουδάσει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire με διαπιστευμένο πτυχίο Bachelor of Science (Hons) απο το British Psychological Society.

Συνέχισε τις σπουδές της στο πανεπιστήμιο του Nottingham για Master of Science στην ψυχολογία της αποκατάστασης και αποθεραπείας και στη συνέχεια, ολοκλήρωσε το διδακτορικό (PhD) της με υποτροφία, στην εφαρμοσμένη ψυχολογία με ειδίκευση την διάθεση και την γνωστική έκπτωση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Είναι επίσης κάτοχος ανωτέρου διπλώματος (Level 5) συμβουλευτικής (προσωποκεντρική προσέγγιση) καθώς και διπλώματος για τεχνικές συμβουλευτικής για παιδιά και νέους.

Έχει κάνει την πρακτική της με ειδικό και γενικό πληθυσμό και έχει ερευνητικό ενδιαφέρον στα ψυχογηρηατρικά και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Έχει πείρα γύρω από την επιληψία, τον αυτισμό, τις ειδικές ανάγκες καθώς και τις δύσκολες και επιθετικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αυτά.

Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με το Βραζιλιάνικο Jiu Jitsu και στο παρελθόν έχει διδάξει παιδικά τμήματα στην Αγγλία.

Μαρία Κατσιφαράκη - Ψυχολόγος, PhD

Η Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία.

Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).

Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University.

Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια.

Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.

Έφη Νταΐάνα Τζάκα – Χοροθεραπεύτρια, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

Η Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER - LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY - UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES - ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.

Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.

Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTESNIVE THERAPY COURSE - SILVA MEYHTOD - AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.

Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.

Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS - AMSTERDAM .

Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.

4ε - Μαυρομματαίων 25, 104 34 - Αθήνα, Τηλ: 210-8217710, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.