ΝΕΑ ΕΝΑΡΞΗ: 18 Οκτ. του 2021
Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική Γιουγκιανή Προσέγγιση μέσω της Χοροθεραπείας - Πρόγραμμα μονοετές & τριετές - Τμήματα πρωινά & απογευματινά
H Χοροθεραπεία είναι η θεραπευτική χρήση του χορού ως μεθόδου ψυχοθεραπείας και βασίζεται στην υπόθεση ότι το μυαλό και το σώμα βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση (Schoop 1974). Βασίζεται σε ψυχολογικές και σωματικές διεργασίες που συνδέουν το σώμα, τις αισθήσεις, το νου και την ψυχή. Η πρακτική της Χοροθεραπείας εφαρμόζεται σε όλους τους πολιτισμούς & διαφορετικές κοινωνίες σε όλα τα γεωγραφικά πλάτη και μήκη της γης ανά τους αιώνες, ενώ ως μέθοδος χρησιμοποιείται από πολλές διαφορετικές θεραπευτικές προσεγγίσεις με διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές. Ο χορός από αρχαιοτάτων χρόνων είχε ένα θεραπευτικό τελετουργικό κομμάτι. Η Χοροθεραπεία προσεγγίζει την θεραπεία σαν ένα όλον όπου οι ψυχικοί παράγοντες επηρεάζουν τις σωματικές συνθήκες και αντίστροφα. Η χοροθεραπεία είναι μία γέφυρα εξερεύνησης των πρωταρχικών σταδίων ανάπτυξης.
Το σώμα μας είναι το απόλυτο και μοναδικό μέσο που έχουμε διαθέσιμο για να δημιουργήσουμε αλλαγή στην ζωή μας και στον τρόπο που βιώνουμε τον εαυτό μας, επειδή σε αυτό «κατοικούμε» και με αυτό εκφραζόμαστε και δημιουργούμε ανά πάσα στιγμή. Το σώμα αποθηκεύει, «κρατάει» τις εμπειρίες και επικοινωνεί τις ψυχολογικές και συναισθηματικές καταστάσεις πολλές φορές περισσότερο από ότι οι λέξεις. Το σώμα μας κρατάει και επικοινωνεί προς τα έξω την «προσωπική μας ιστορία», δίνει πληροφορίες για το πώς διαχειριζόμαστε τον εσωτερικό μας κόσμο και πώς τον προβάλλουμε προς τα έξω, μας περνάει μηνύματα τα οποία οφείλουμε να παρατηρήσουμε και να ακούσουμε. Η Χοροθεραπεία στηρίζεται στην αρχή ότι ο τρόπος που κινούμαστε και εκφραζόμαστε μη λεκτικά εκδηλώνει τον τρόπο που αισθανόμαστε και σχετιζόμαστε με τους άλλους. Το σώμα γνωρίζει ποιοι είμαστε, τί αισθανόμαστε, ποιες είναι οι ανάΓκες μας. Η Χοροθεραπεία κινητοποιεί το σώμα να αφυπνιστεί, να ξυπνήσει τα βασικά αρχέτυπα και να τα εκφράσει.
Η Χοροθεραπεία είναι μια δημιουργική ψυχοθεραπεία. Το μέσον της είναι η κίνηση, η έκφραση δηλαδή μέσα από το σώμα. Σκοπός της είναι να προσφέρει στο άτομο ένα ασφαλές θεραπευτικό πλαίσιο όπου μπορεί να εξερευνήσει τον εαυτό του και τις σχέσεις του με τους άλλους σε σωματικό, συναισθηματικό και πνευματικό επίπεδο.
Στο πρόγραμμα της Χοροθεραπείας, οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος βιωματική κινησιολογία, κινητικό αυτοσχεδιασμό, σωματική ευφϋία, ψυχολογία, αυθεντική κίνηση, το σύστημα ανάλυσης κίνησης LMA και δεξιότητες, μεθόδους και εφαρμογές της Χοροθεραπείας.
Τα μαθήματα γίνονται θεωρητικά και βιωματικά και διαρκούν 1 έτος (βασικό πρόγραμμα) ή 3 έτη για όσους θέλουν να εμβαθύνουν περισσότερο στο αντικείμενο.
Η αξιολόγηση γίνεται μέσα από βιωματικές ασκήσεις και γραπτές εργασίες και παρουσιάσεις.
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση:
- Να αντιλαμβάνονται , να παρατηρούν, να ερμηνεύουν την κίνηση .Να χρησιμοποιούν την έκφραση του ατόμου μέσα από την κίνηση και την μη λεκτική επικοινωνία, ως εργαλείο για την εργασία τους σε θεραπευτικά πλαίσια
- Να χρησιμοποιήσουν νέες δεξιότητες της χοροθεραπείας όπως η ανάλυση κίνησης, η αυθεντική κίνηση ,τα σύμβολα και τα αρχέτυπα προς διευκόλυνση, θεραπευτική/εκπαιδευτική παρέμβαση και αλληλεπίδραση σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, με διαφορετικούς πληθυσμούς, στους τομείς της υγείας και της εκπαίδευσης
- Να αξιοποιούν την διευρυμένη αντίληψη και εμπειρία του δικού τους σώματος και να αυξήσουν την κιναισθητική τους αντίληψη και σωματική ευφϋία.
- Να αξιοποιήσουν και τη δικής τους δυνατότητας να εκφράζονται και να σχετίζονται μέσα από την κίνηση στην επαφή τους και τη θεραπευτική τους δουλειά τους με τους άλλους
- Να προωθήσουν την προσωπική τους εξέλιξη σωματική ευφυϊα και αυτογνωσία.
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
- Ψυχολογία - 100 ώρες - Μάθημα κορμού
- Αναπτυξιακή ψυχολογία - 30 ώρες
- Ψυχοθεραπευτικές Σχολές/προσεγγίσεις - 40 ώρες
- Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες
- Βιωματική Κινησιολογία (Χορός και Κινητικός Αυτοσχεδιασμός) - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Σωματική Ευφυϊα - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Σύστημα Ανάλυσης Κίνησης (Laban/Bartenieff Movement Analysis) - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
B’ ΕΞΑΜΗΝΟ
- Τέχνες & Ψυχανάλυση: γνωριμία με τις δημιουργικές θεραπείες - 50 ώρες - Μάθημα κορμού
- Βιωματικά εργαστήρια: γνωριμία με τις θεραπείες μέσω τέχνης - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
- Η γλώσσα του σώματος/LMA & ψυχολογικοί συμπερασμοί - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Δεξιότητες, μέθοδοι και εφαρμογές της Χοροθεραπείας (Θεωρητικό - Βιωματικό) - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΤΟΥΣ
- Γραπτή εργασία 1.500 λέξεων με θέμα επιλογής από την ύλη του μαθήματος ψυχολογίας
- Γραπτή ανάλυση και παρουσίαση του ατομικού/προσωπικού κινητικού προφίλ και ψυχολογικοί συμπερασμοί
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
- Αρχές Βιοψυχολογίας, βιολογία των συναισθημάτων, τραυματοθεραπεία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
- Αυθεντική κίνηση (βιωματικό) – 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Κλινική ψυχολογία – 30 ώρες - Μάθημα κορμού
- Εξελικτική ψυχολογία – 30 ώρες
Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ
- Αρχές Βιοψυχολογίας, βιολογία των συναισθημάτων, τραυματοθεραπεία και τρόποι αυτορρύθμισης του αυτόνομου νευρικού συστήματος μέσα από το σώμα - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Ψυχαναλυτικές έννοιες - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Κλινική Ψυχολογία (Ψυχομετρικά τεστ) - 10 ώρες - Μάθημα κορμού
- Ομαδική Εποπτεία - 35 ώρες
- Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες θεραπείας
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
- Δεξιότητες στη Χοροθεραπεία - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Μεθοδολογία Διατύπωσης Περιπτώσεων (Case Study Methodology) - 10 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Εισαγωγή στην εργοφυσιολογία: Χορός και Ειδικά Θεμάτα Φυσικής Αγωγής - Υγεία και ασφαλής πρακτική - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ
- Γιουνγκιανή Ανάλυση ονείρων μέσα από τις Τέχνες (θεωρητικό - βιωματικό) - 60 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
- Αυθεντική Κίνηση: εμβάθυνση στην τεχνική (βιωματικό) - 30 ώρες- Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
- Ομαδική Εποπτεία - 40 ώρες
- Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες θεραπείας
ΕΡΓΑΣΙΑ Γ’ ΕΤΟΥΣ
- Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000-1.500 λέξεις.
Προσωπική θεραπεία : 150 ώρες
Καθ’ όλη την διάρκεια των σπουδών δίνεται στους μαθητές ύλη για μελέτη καθώς και ασκήσεις (homework) σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση για την εμπέδωση της γνώσης και την εφαρμογή της στην πράξη. Επίσης δίνεται μία λίστα με βιβλία και άρθρα η οποία συστήνεται για περαιτέρω μελέτη και διατίθενται κάποια βιβλία και άρθρα στην βιβλιοθήκη του Ελληνοβρετανικού, προς δανεισμό στους/στις φοιτητές/τριες. Οι 150 ώρες της προσωπικής ανάπτυξης/θεραπείας για τον/την κάθε φοιτητή/τρια γίνονται κατά την διάρκεια και των 3 ετών σπουδών, και βεβαιώνονται με γραπτή επιστολή από τον/την θεραπευτή/τρια.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)
Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός – Ψυχολόγος
Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).
Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.
Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.
Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
- Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
- Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
- Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
- Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
- Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
- Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
- Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
- Λακανική ψυχανάλυση
- Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
- Αντλεριανή προσέγγιση
- Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
- Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
- Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
- Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
- Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
- Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
- Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
- Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ (ΧΟΡΟΣ & ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ) (40 ώρες)
Εισηγήτρια : Όλια Μουρουζίδου
Οι σπουδαστές θα διδαχθούν σε βάθος κινητικό αυτοσχεδιασμό. Στόχος του μαθήματος είναι η γνωριμία με το σώμα ως μέσο έκφρασης, επαφής και επικοινωνίας.
Το μάθημα αυτό στοχεύει:
- Στη σωματική αυτογνωσία των σπουδαστών μέσα από ακήσεις αναπνοής, χαλάρωσης περπατήματος
- Στην ενδυνάμωση του σώματος μέσα από φυσικές κινήσεις ζώων
- Στο να μπορέσει ο κάθε σπουδαστής να αντιληφθεί τις δικές του προσωπικές ποιότητες κίνησης
- Στο να μπορέσει να βρει ο κάθε σπουδαστής τη δική του προσωπική κίνηση
- Στη γνώση των αναπτυξιακών μοτίβων
- Στη γνώση και υϊοθέτηση των διαφορετικών ποιοτήτων κίνησης ( efforts)
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να έχουν σωματική αυτογνωσία και ευφυϊα
- Να μπορούν να αυτοσχεδιάζουν καθοδηγούμενα ή ελεύθερα
- Να έχουν τις δεξιότητες κίνησης που χρειάζεται στο επάγγελμα της χοροθεραπείας
- Να μπορούν να δείξουν βιωματικές ασκήσεις
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- τεχνική σύγχρονου release
- αυτοσχεδιασμοί
- ενδυνάμωση του σώματος (moving nature)
- ανάπτυξη της προσωπικής κινητικής ταυτότητας
Τρόποι διδασκαλίας:
- ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης
- ασκήσεις ενδυνάμωσης
- ασκήσεις γείωσης
- χορογραφίες
- αυτοσχεδιασμός
ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΥΦΥΪΑ (40 ώρες)
Το μάθημα στοχεύει:
- στην εξοικείωση των σπουδαστών με το σώμα τους και τη δυανατότητα αυτοπαρατήρησης και σωματικής αντίληψης και αυτογνωσίας
- στην εκμάθυνση θεωρητικά και σωματικά των αναπτυξιακών νευρομϋικών μοτίβων της I. Bartenieff
- στην ψυχαναλυτική προσέγγιση των αναπτυξιακών μοτίβων σε σχέση με τα ψυχοσεξουαλικά Φροϋδικά στάδια ανάπτυξης
- στη δυνατότητα να μπαίνουν βαθιά μέσα στο σώμα τους και να αφουγκράζονται ανάγκες και δυνατότητες που προέρχονται από αυτό
- στην εκμάθυνση ασκήσεων αναπνοής
- στη δυνατότητα νευρομυϊκού συντονισμού
- στη δυνατότητα δημιουργίας αυτοσχέδιων ασκήσεων Χοροθεραπείας
- στη σωστή προετοιμασία για μία συνεδρία Χοροθεραπείας
- στη δυνατότητα σωματικής αντίληψης και διάκρισης των σωματικών μεταβιβάσεων και αντιμεταβιβάσεων σε μία χοροθεραπευτική συνεδρία
- ασκήσεις κλεισίματος προς τα μέσα, ανοίγματος προς τα έξω και γείωσης
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- να έχουν δεξιότητες σωματικής αυτογνωσίας και αντίληψης, δυνατότητα αυτοπαρατήρησης , δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα αναπτυξιακά μοτίβα και άλλες ασκήσεις που αποσκοπούν στη δική τους προετοιμασία πριν από τις συνεδρίες και
- δεξιότητες χρήσης και επιλογής κατάλληλων ασκήσεων χοροθεραπείας κατά τη διάρκεια μίας χοροθεραπευτικής συνεδρίας
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Laban/Bartenieff Movement Analysis) (40 ώρες)
Οι σπουδαστές Θα διδαχθούν το βασικό λεξιλόγιο του συστήματος ανάλυσης κίνησης όπως αυτό διδάσκεται στο Laban Centre του Λονδίνου. Θα δοθούν τα εργαλεία με τα οποία οι σπουδαστές θα μάθουν να παρατηρούν, να αντιλαμβάνονται, να σημειώνουν και να αναλύουν τις διαφορετικές ποιότητες κίνησης και την μη λεκτική επικοινωνία.
- Στην εκμάθυνση δεξιοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης της κίνησης
- Την υϊοθέτηση του συστήματος ανάλυσης κίνησης του Laban (LMA)
- Την εκμάθυνση των τεσσάρων βασικών στοιχείων στην κίνηση ( σώμα, χώρος, πρόθεση, σχήμα)
- Η παρατήρηση της κίνησης περιλαμβάνει και τα 4 στοιχεία καθώς και τη σχέση μεταξύ τους.
- Συγκεκριμένα την βιωματική πρακτική και παρατήρηση των ποιοτήτων κίνησης σε σχέση με τις κατευθύνσεις (ΧΩΡΟΣ) , το (ΣΧΗΜΑ) , το σώμα του,(ΣΩΜΑ), Τις προθέσεις (EFFORTS) και πώς αυτές εκδηλώνονται στην κίνηση καθώς το σώμα κινείται.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να παρατηρούν διαφορετικές ποιότητες κίνησης σε σχέση με το χώρο, σχήμα, σώμα και προθέσεις του ατόμου
- Να μπορούν να παρατηρήσουν και να αντιληφθούν τις προθέσεις ( efforts) στην κίνση ενός ατόμου
- Να μπορούν να φτιάξουν ένα κινητικό προφίλ
ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (120 ώρες)
Εισηγήτρια: Μελίνα Αργυρίου
Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.
Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους , είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
- να μπορούν να οδηγούν συνεδρίες Αυθεντικής Κίνησης
- να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του μάρτυρα και να παρατηρούν την κίνηση
- να είναι σε θέση να αναλύουν ψυχαναλυτικά και ψυχοδυναμικά το αναδυόμενο υλικό από την πρακτική της αυθεντικής κίνησης
- να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη συμβολική γλώσσα του κινούμενου και να μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για τη σύνδεση του ασυνείδητου υλικού με τη συνειδητή ζωή του κινούμενου
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Στην τεχνική της αυθεντικής κίνησης χρησιμοποιούμε έναν ανοιχτό χώρο στον οποίο ο θεραπευόμενος κινείται με κλειστά τα μάτια για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος (μπορεί να είναι λεπτά ή ώρες) ο παρατηρητής (που αποκαλείται μάρτυρας στην αυθεντική κίνηση), καταγράφει την τελευταία κίνηση χτυπώντας ένα κουδουνάκι. Ο παρατηρητής συνήθως παραμένει σιωπηλός μέχρι αυτός που κινείται να ζητήσει τη «μαρτυρία»και αυτή δίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή.
- Ο θεραπευτής περισσότερο παρατηρεί παρά μιλάει και όταν μιλάει χρησιμοποιεί τα λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο θεραπευόμενος.
Τρόποι διδασκαλίας:
- το μάθημα διδάσκεται θεωρητικά και βιωματικά
- η ομάδα χωρίζεται σε δυάδες
- μπαίνουν όλοι στη θέση του κινούμενου και του μάρτυρα
- υπάρχει ανατροφοδότηση στο τέλος της διαδικασίας
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ (50 ώρες)
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία. Ο σπουδαστής θα μελετά τις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.
- Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.
- Εκπαιδεύονται στην ανάλυση και ερμηνεία των συμβόλων, στα αρχέτυπα και τα όνειρα.
- Διδάσκονται σε βάθος όλες τις δημιουργικές θεραπείες Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- Ολοκληρώνοντας αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα γνωρίζουν όλες τις μεθόδους θεραπείας μέσω τεχνών, χοροθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών.
- Θα γνωρίζουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα που συνδέονται με αυτές τις προσεγγίσεις, κυρίως Αναλυτική Σχολή Ψυχολογίας (Γιουνγκιανή Ανάλυση), Ανθρωπιστική Σχολή Ψυχοθεραπείας (Carl Rogers) και Ψυχοδυναμική Σχολή Ψυχοθεραπείας.
- Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τέχνες ως μέσω διάγνωσης και θεραπείας.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ) (40 ώρες)
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία. Ο σπουδαστής θα μελετά τις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.
- Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.
- Εκπαιδεύονται στην ανάλυση και ερμηνεία των συμβόλων, στα αρχέτυπα και τα όνειρα.
- Διδάσκονται σε βάθος όλες τις δημιουργικές θεραπείες Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- Ολοκληρώνοντας αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα γνωρίζουν όλες τις μεθόδους θεραπείας μέσω τεχνών, χοροθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών.
- Θα γνωρίζουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα που συνδέονται με αυτές τις προσεγγίσεις, κυρίως Αναλυτική Σχολή Ψυχολογίας (Γιουνγκιανή Ανάλυση), Ανθρωπιστική Σχολή Ψυχοθεραπείας (Carl Rogers) και Ψυχοδυναμική Σχολή Ψυχοθεραπείας.
- Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τέχνες ως μέσω διάγνωσης και θεραπείας.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία). Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.
ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (40 ώρες)
Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες, την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.
Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να κατανοούν τις βασικές θεραπευτικές δεξιότητες
- Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ψυχαναλυτικές έννοιες ( μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση)
- Να είναι σε θέσει να ερμηνεύουν τη δική τους στάση απέναντι στη θεραπεία και αυτή του πελάτη
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Η θεραπευτική συμμαχία
- Μεταβίβαση
- Ειδικές μορφές Μεταβίβασης
- Αντι-Μεταβίβαση
- Αντίσταση
- Εκδραμάτιση
- Ερμηνείες, Παρεμβάσεις, Επίγνωση
- Θεραπευτική Επεξεργασία
ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ΩΡΕΣ)
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στην επιστήμη της Βιοψυχολογίας και η εξοικείωση τους με τος βασικές έννοιες της Βιοψυχολογίας.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Να κατανοήσουν τη σύνδεση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας με την Ψυχολογία και τη Φυσιολογία,να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς του νευρικού συστήματος και πώς αυτοί συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία καθώς και διάφορες παθήσεις/διαταραχές
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Ανατομία και Οργάνωση του Εγκεφάλου
- Μνήμη και Προσοχή
- [Δυς] λειτουργίες σε Επίπεδο Φλοιού
- [Δυς] λειτουργίες στο Κινητικό Σύστημα
- [Δυς] λειτουργίες του Λόγου
- Ψυχιατρικές Διαταραχές και Βιοψυχολογία
- Συνήθεις Παθήσεις Ι
- Συνήθεις Παθήσεις ΙΙ
- Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού
- Επανάληψη
- Μετατραυματική Νεύρωση
- Θεραπεία Τραύματος
ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)
Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:
Να κάνουν κλινική διάγνωση
Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Νεύρωση- Ψύχωση
- Διαταραχές προσωπικότητας
- Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
- Διαταραχές άγχους
- Διαταραχές Διάθεσης
- Διαταραχές διατροφής
- Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
- Ψυχομετρικά τεστ
ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)
Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους απο την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.
Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατα τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
- Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
- Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
- Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
- Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις
ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ - ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (60 ΩΡΕΣ)
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ
- Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
- Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
- Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
- Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
- Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
- Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
- Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
- Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
- Η Χοροθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
- Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
- Ο Συμβολισμός στις Τέχνες
ΕΠΟΠΤΕΙΑ (80 ώρες)
Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία,Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε,Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση ( χτίσιμο εμπιστοσύνης ),Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της Χοροθεραπείας στη θεραπεία
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
- Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
- Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα
Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών. Απόφοιτοι Σχολών Χορού ή Θεάτρου και επαγγελματίες χορευτές.
Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης να γίνουν δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης
Το ετήσιο κόστος είναι 2.000€ πλέον εγγραφή 500€
Το ποσό των 2.000€ μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις
Το πρόγραμμα μπορεί να ολοκληρωθεί σε 1 έτος ή σε 3 έτη (για όσους επιθυμούν μεγαλύτερη εμβάθυνση στο αντικείμενο)
Έναρξη Μαρτίου 2021: 01/03/2021
Α’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2020 – Ιανουάριος 2021
Β’ Εξάμηνο: Μάρτιος – Μάιος 2021
Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ - Το πρόγραμμα είναι πιστοποιημένο από την Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής (ΕΕΣ) και την Ευρωπαϊκή εταιρεία Συμβουλευτικής Europoean Association for Councelling ( EAC)
Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας & Υπεύθυνη του Προγράμματος)
Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales (2006). Παράλληλα με τις σπουδές της ασχολήθηκε πάρα πολλά χρόνια με τις τέχνες κυρίως με τη Μουσική και το χορό.
Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό .
Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Συμμετέχει ενεργά από το 2014 στη βιωματική ομάδα Χοροθεραπείας της Leda Shandala στον πολυχώρο πολιτισμού και τεχνών Shantom. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού. Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis . Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα ‘ Αισθήσεις & αντίληψη 1 του Επαγγελματικού Εκαπιδευτικού προγράμματος ‘ Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering’
Το μεγάλο της ενδιαφέρον για την Αναλυτική Γιουγκιανή προσέγγιση και τις τέχνες την οδήγησε στο να χρησιμοποιεί ένα μοντέλο ανάλυσης το οποίο συνδυάζει τα σύμβολα, τα αρχέτυπα , ανάλυση και ερμηνεία των ονείρων και τη βασική τεχνική active imagination (τεχνική ενεργητικής φαντασίας μέσα από τις τέχνες).
Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία , θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy ). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα ‘ Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς’ .
Είναι Διευθύντρια του τομέα Τέχνες και Ψυχοθεραπεία του Ελληνοβρετανικού και παράλληλα διατηρεί δικό της στούντιο Θεραπειών μέσα από τις Τέχνες
Είναι μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).
Εριφύλη Δαφέρμου
Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center Londonμε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Theater Practice. Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragramme και Tetragramme2 (Bonnie Bird theater 2003).
Από το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world(2006), Didi’sson(2009), Jealous(2010), Rejection(2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. (www.dirtygrannytales.org)
Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta(2002), Kreativ kompanie x thesis(2004, 2006), Tranzito(2008), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011).
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Shenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, LauraMoro, Maryo’ DonnellFulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α.
Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής(2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art. Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού ΜοριάνοβαΤράστα σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα «Περνώντας…» (2011- 2012), «Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη…» (2013) «Κινούμενες φωνές»(2013), «Νοικοκυρέματα»(2015), «Απολιτίκ»(2015). Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo (www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση. Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.
Όλια Μουρουζίδου - Χορεύτρια / Καθηγήτρια σύγχρονου χορού
Η Όλια Μουρουζίδου είναι χορεύτρια και καθηγήτρια του σύγχρονου χορού. Αποφοίτησε από την Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου (2007). Το 2017 ολοκλήρωσε τη μετεκπαίδευσή της στη Ψυχοδυναμική Γιουγκιανή Συμβουλευτική μέσω της Χοροθεραπείας στο Ελληνοβρετανικό. Αυτή τη στιγμή διδάσκει σύγχρονο χορό και Power Movement στη σχολή χορού PK Dance School, όπου στεγάζεται στο Θέατρο ΠΚ. Επίσης είναι μέλος της Χοροθεατρικής ομάδας του Παύλου Κουρτίδη από το 2009 και έχει χορέψει στις παραγωγές «Λαβύρινθος» (θέατρο Παλλάς, 2016), «Σπίτι από Γέφυρες» (θέατρο ΠΚ, 2015), «Φράνγκεστάϊν» (θέατρο ΠΚ, 2010-11), «Society says» (θέατρο ΠΚ 2010), «Μόνος» (θέατρο ΠΚ, 2009), «Στύγα...Η θεά των Υδάτων» (θέατρο ΠΚ, 2017).
Τον Ιούνιο του 2016 χόρεψε με την ομάδα του Αμερικανού χορογράφου David Dorfman σε συνεργασία με την Αποστολία Παπαδημάκη στην παράσταση «Μεταμόρφωση» στο Κέντρο Πολιτισμού του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Έχει συμμετάσχει στο 11ο διεθνές φεστιβάλ σύγχρονου χορού στο Κάϊρο, και στο φεστιβάλ Ελλήνων χορογράφων. Έχει επίσης χορογραφήσει σε συνεργασία με τη Ζωή Σωτηροπούλου την παράσταση «Crows…crawl» της νεοσύστατης ομάδας σύγχρονου χορού Crows. Τον Ιούλιο του 2018 χόρεψε στην παράσταση «From Darkness to light» της Αποστολίας Παπαδαμάκη στον Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα.
Μελίνα Αργυρίου - Χοροθεραπεύτρια
Γεννημένη στην Αθήνα, η Μελίνα Αργυρίου, είναι πτυχιούχος του London College of Dance and Performing Arts (Λονδίνο), όπου και βραβεύτηκε με τα βραβεία Best Artistic Performance in Ballet Best Dancer of the Year.
Το έντονο ενδιαφέρον της για τον άνθρωπο και την ανθρώπινη φύση την οδήγησε να επεκτείνει τις σπουδές της και να γίνει κάτοχος μεταπτυχιακού (ΜΑ) in Movement Psychotherapy(Goldsmiths University)
Διεύρυνε τη μελέτη της πάνω στην γιουνγκιανή προσέγγιση και παρακολούθησε διάfορα σεμινάρια στο Λονδίνο από τον γιουνγκιανό αναλυτή Graham Horwood.
Ξεκίνησε την επαγγελματική της δράση το 2001, συνεργαζόμενη με τα ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Αγρινίου ως χορογράφος. Το 2002 συμμετείχε στην ταινία μεγάλου μήκους του Βασίλη Μπουντούρη, «Πάρ΄τα όλα». Από το 2002 ως το 2007 συμμετείχε σε παραστάσεις διαφόρων θεάτρων και φεστιβάλ στο Λονδίνο όπως: The Place, Theatro Technis, Art Deco Theater, Dance Resolution Festival & Synergy Festival.
Το 2008-2009 συνεργάστηκε με το ΘΟΚ ως χορογράφος και performer στην παράσταση Beauty Mark. Από το 2002 έως σήμερα είναι δασκάλα δημιουργικής κίνησης και από το 2007 εργάζεται ως Χοροθεραπεύτρια. Η βαθιά επιθυμία της για κατανόηση της σύνδεσης σώματος και ψυχής την οδηγεί να εμβαθύνει τις γνώσεις της στην κινέζικη ιατρική και φιλοσοφία και να ταξιδέψει στην Κίνα(2005 και 2007) για tai chi σεμινάρια με taoist master του Wu Dang. Αργότερα(2007) ξεκινά να διδάσκει την εσωτερική πολεμική τέχνη του Tai Chi. Παράλληλα εμβαθύνει τις γνώσεις της στην Ακαδημία Ελληνικής και Κινέζικης ιατρικής στον τομέα της Ρεφλεξολογίας και γίνεται διπλωματούχος Ρεφλεξιολόγος. Από το 2011 συνεργάζεται με το Synergy of Art της Silvia Macchi συνδημιουργόντας στις παραστάσεις «Ο κύκλος των Μεταμορφώσεων», «Πόρτες», «Aποτυπώματα» και «Ενέργεια 29χλμ. νοτιοδυτικά» στο Ναό της Αφαίας. Παράλληλα από το 2012 γίνεται ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής όμαδας Synama χορογραφώντας το video dance «Genius Loci», «RE-TURN» και άλλες ανεξάρτητες παραγωγές, με τελευταία συνεργασία να χορογραφεί τη χοροθεατρική παράσταση «Σκελετογυναίκα».
Έφη Νταΐάνα Τζάκα – Χοροθεραπεύτρια, Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια
Η Έφη γεννήθηκε στην Αθήνα όπου από πολύ μικρή ασχολήθηκε με τον χορό. Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο LABAN CENTER - LONDON. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CITY UNIVERSITY LONDON και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA IN DANCE MOVEMENT THERAPY - UNIVERSITY OF HERTFORDSHIRE. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο UNIVERSITY OF WHALES - ΕΛΛΗΝΟΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ με πτυχίο στην Ψυχολογία.
Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους.
Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTESNIVE THERAPY COURSE - SILVA MEYHTOD - AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS.
Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια.
Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS - AMSTERDAM .
Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.
Κλαίρη Καρποδίνη BA, MSc Dance Scientist
Η Κλαίρη Καρποδίνη είναι καθηγήτρια, θεωρητικόςχορού με εξειδίκευση στην επιστήμη του χορού. ΚατέχειΒΑ(hons) of Artsin Dance Educationαπό το Royal Academy of Dance- UniversityofSurrey, Teaching Diploma από το Royal Academy of Dance και Master of Science όπου αρίστευσε και απέσπασε το πρώτο βραβείο, «βραβείο του Κοσμήτορα», από το Πανεπιστήμιο του Wolverhampton στην Αγγλία.
Η επαγγελματική της εμπειρία ξεκινά το 1990 και μέχρι σήμερα περιλαμβάνει διδασκαλία κλασσικού και μοντέρνου χορού, οργάνωση και συμμετοχή σε εκπαιδευτικά δρώμενα ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, συμμετοχή σε ομάδες χορού, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί ανελλιπώς σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2012 διδάσκει σε προπτυχιακά προγράμματα ενώ είναι εισηγήτρια σε ανοιχτές ομιλίες αλλά και επιστημονικά συνέδρια. Παράλληλα είναι αξιολογητής-PTS το εκπαιδευτικό πρόγραμμα CBTSStudies της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου. Από το 2012 ασχολείται με την Εμβιομηχανική του Ανθρώπου, την Ανάλυση Κίνησης κατά την Μέθοδο Λάμπαν και την εφαρμογή των παραπάνω στο 3DAnimation.
Το επιστημονικό της ενδιαφέρον αφορά την κίνηση, τον χορό και την φυσική άσκηση σε υγιείς και μη πληθυσμούς, σε συνεργασία με τα Research Centre for Sport Exercise and Performance, University of Wolverhampton, UK και Τμήμα Φυσικής Επιστήμης και Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Είναι υπό διαδικασία έναρξης Διδακτορικής Διατριβής με θέμα Χορός και Πάρκινσον.
Κρίστη Λαγογιάννη, Ψυχολόγος, PhD
Η Κρίστη Λαγογιάννη έχει σπουδάσει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire με διαπιστευμένο πτυχίο Bachelor of Science (Hons) απο το British Psychological Society.
Συνέχισε τις σπουδές της στο πανεπιστήμιο του Nottingham για Master of Science στην ψυχολογία της αποκατάστασης και αποθεραπείας και στη συνέχεια, ολοκλήρωσε το διδακτορικό (PhD) της με υποτροφία, στην εφαρμοσμένη ψυχολογία με ειδίκευση την διάθεση και την γνωστική έκπτωση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.
Είναι επίσης κάτοχος ανωτέρου διπλώματος (Level 5) συμβουλευτικής (προσωποκεντρική προσέγγιση) καθώς και διπλώματος για τεχνικές συμβουλευτικής για παιδιά και νέους.
Έχει κάνει την πρακτική της με ειδικό και γενικό πληθυσμό και έχει ερευνητικό ενδιαφέρον στα ψυχογηρηατρικά και το εγκεφαλικό επεισόδιο.
Έχει πείρα γύρω από την επιληψία, τον αυτισμό, τις ειδικές ανάγκες καθώς και τις δύσκολες και επιθετικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αυτά.
Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με το Βραζιλιάνικο Jiu Jitsu και στο παρελθόν έχει διδάξει παιδικά τμήματα στην Αγγλία.
Ευγενία Ψαρράκη, Ψυχολόγος
Η Ευγενία Ψαρράκη είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Παρακολουθεί το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Η Επιστήμη του Στρες και η Προαγωγή της Υγείας» της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.
Έχει ειδικευθεί στην Ψυχαναλυτική Προσέγγιση στην Ψυχοθεραπεία στο Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο και στην Κλινική Ψυχοπαθολογία στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.).
Έχει εργασθεί ως εξωτερικός συνεργάτης στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «Αττικόν» και στη Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο – Θυμάτων Πολέμου και Μονογονεϊκών Οικογενειών «ΜΕΛΛΟΝ» της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ.
Έχει πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση στο Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο στα πλαίσια της εκπαίδευσής της και στο Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών στα πλαίσια των πανεπιστημιακών σπουδών της.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων, συνεδρίων και διαλέξεων σχετικά με την Ψυχολογία και την Ψυχοθεραπεία.
Μαρία Κατσιφαράκη - Ψυχολόγος, PhD
Η Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία.
Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).
Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University.
Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια.
Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.