4e
Μαυρομματαίων 25 - Αθήνα  e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τηλεφωνήστε μας στο 210-8217710
4Εψιλον
Ελληνική Εταιρεία
Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης

Χοροθεραπεία (Περιγραφή Μαθημάτων)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 1ου έτους

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός – Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ (ΧΟΡΟΣ & ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ) (40 ώρες)

Εισηγήτρια : Όλια Μουρουζίδου

Οι σπουδαστές θα διδαχθούν σε βάθος κινητικό αυτοσχεδιασμό. Στόχος του μαθήματος είναι η γνωριμία με το σώμα ως μέσο έκφρασης, επαφής και επικοινωνίας.

Το μάθημα αυτό στοχεύει:

  • Στη σωματική αυτογνωσία των σπουδαστών μέσα από ακήσεις αναπνοής, χαλάρωσης περπατήματος
  • Στην ενδυνάμωση του σώματος μέσα από φυσικές κινήσεις ζώων
  • Στο να μπορέσει ο κάθε σπουδαστής να αντιληφθεί τις δικές του προσωπικές ποιότητες κίνησης
  • Στο να μπορέσει να βρει ο κάθε σπουδαστής τη δική του προσωπική κίνηση
  • Στη γνώση των αναπτυξιακών μοτίβων
  • Στη γνώση και υϊοθέτηση των διαφορετικών ποιοτήτων κίνησης ( efforts)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να έχουν σωματική αυτογνωσία και ευφυϊα
  • Να μπορούν να αυτοσχεδιάζουν καθοδηγούμενα ή ελεύθερα
  • Να έχουν τις δεξιότητες κίνησης που χρειάζεται στο επάγγελμα της χοροθεραπείας
  • Να μπορούν να δείξουν βιωματικές ασκήσεις

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • τεχνική σύγχρονου release
  • αυτοσχεδιασμοί
  • ενδυνάμωση του σώματος (moving nature)
  • ανάπτυξη της προσωπικής κινητικής ταυτότητας

Τρόποι διδασκαλίας:

  • ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωσης
  • ασκήσεις ενδυνάμωσης
  • ασκήσεις γείωσης
  • χορογραφίες
  • αυτοσχεδιασμός

 

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΥΦΥΪΑ (40 ώρες)

Το μάθημα στοχεύει:

  • στην εξοικείωση των σπουδαστών με το σώμα τους και τη δυανατότητα αυτοπαρατήρησης και σωματικής αντίληψης και αυτογνωσίας
  • στην εκμάθυνση θεωρητικά και σωματικά των αναπτυξιακών νευρομϋικών μοτίβων της I. Bartenieff
  • στην ψυχαναλυτική προσέγγιση των αναπτυξιακών μοτίβων σε σχέση με τα ψυχοσεξουαλικά Φροϋδικά στάδια ανάπτυξης
  • στη δυνατότητα να μπαίνουν βαθιά μέσα στο σώμα τους και να αφουγκράζονται ανάγκες και δυνατότητες που προέρχονται από αυτό
  • στην εκμάθυνση ασκήσεων αναπνοής
  • στη δυνατότητα νευρομυϊκού συντονισμού
  • στη δυνατότητα δημιουργίας αυτοσχέδιων ασκήσεων Χοροθεραπείας
  • στη σωστή προετοιμασία για μία συνεδρία Χοροθεραπείας
  • στη δυνατότητα σωματικής αντίληψης και διάκρισης των σωματικών μεταβιβάσεων και αντιμεταβιβάσεων σε μία χοροθεραπευτική συνεδρία
  • ασκήσεις κλεισίματος προς τα μέσα, ανοίγματος προς τα έξω και γείωσης

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • να έχουν δεξιότητες σωματικής αυτογνωσίας και αντίληψης, δυνατότητα αυτοπαρατήρησης , δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα αναπτυξιακά μοτίβα και άλλες ασκήσεις που αποσκοπούν στη δική τους προετοιμασία πριν από τις συνεδρίες και
  • δεξιότητες χρήσης και επιλογής κατάλληλων ασκήσεων χοροθεραπείας κατά τη διάρκεια μίας χοροθεραπευτικής συνεδρίας

 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Laban/Bartenieff Movement Analysis) (40 ώρες)

Οι σπουδαστές Θα διδαχθούν το βασικό λεξιλόγιο του συστήματος ανάλυσης κίνησης όπως αυτό διδάσκεται στο Laban Centre του Λονδίνου. Θα δοθούν τα εργαλεία με τα οποία οι σπουδαστές θα μάθουν να παρατηρούν, να αντιλαμβάνονται, να σημειώνουν και να αναλύουν τις διαφορετικές ποιότητες κίνησης και την μη λεκτική επικοινωνία.

  • Στην εκμάθυνση δεξιοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης της κίνησης
  • Την υϊοθέτηση του συστήματος ανάλυσης κίνησης του Laban (LMA)
  • Την εκμάθυνση των τεσσάρων βασικών στοιχείων στην κίνηση ( σώμα, χώρος, πρόθεση, σχήμα)
  • Η παρατήρηση της κίνησης περιλαμβάνει και τα 4 στοιχεία καθώς και τη σχέση μεταξύ τους.
  • Συγκεκριμένα την βιωματική πρακτική και παρατήρηση των ποιοτήτων κίνησης σε σχέση με τις κατευθύνσεις (ΧΩΡΟΣ) , το (ΣΧΗΜΑ) , το σώμα του,(ΣΩΜΑ), Τις προθέσεις (EFFORTS) και πώς αυτές εκδηλώνονται στην κίνηση καθώς το σώμα κινείται.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να παρατηρούν διαφορετικές ποιότητες κίνησης σε σχέση με το χώρο, σχήμα, σώμα και προθέσεις του ατόμου
  • Να μπορούν να παρατηρήσουν και να αντιληφθούν τις προθέσεις ( efforts) στην κίνση ενός ατόμου
  • Να μπορούν να φτιάξουν ένα κινητικό προφίλ

 

ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (120 ώρες)

Εισηγήτρια: Μελίνα Αργυρίου

Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.

Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους , είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • να μπορούν να οδηγούν συνεδρίες Αυθεντικής Κίνησης
  • να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του μάρτυρα και να παρατηρούν την κίνηση
  • να είναι σε θέση να αναλύουν ψυχαναλυτικά και ψυχοδυναμικά το αναδυόμενο υλικό από την πρακτική της αυθεντικής κίνησης
  • να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη συμβολική γλώσσα του κινούμενου και να μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για τη σύνδεση του ασυνείδητου υλικού με τη συνειδητή ζωή του κινούμενου

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Στην τεχνική της αυθεντικής κίνησης χρησιμοποιούμε έναν ανοιχτό χώρο στον οποίο ο θεραπευόμενος κινείται με κλειστά τα μάτια για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος (μπορεί να είναι λεπτά ή ώρες) ο παρατηρητής (που αποκαλείται μάρτυρας στην αυθεντική κίνηση), καταγράφει την τελευταία κίνηση χτυπώντας ένα κουδουνάκι. Ο παρατηρητής συνήθως παραμένει σιωπηλός μέχρι αυτός που κινείται να ζητήσει τη «μαρτυρία»και αυτή δίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή.
  • Ο θεραπευτής περισσότερο παρατηρεί παρά μιλάει και όταν μιλάει χρησιμοποιεί τα λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο θεραπευόμενος.

Τρόποι διδασκαλίας:

  • το μάθημα διδάσκεται θεωρητικά και βιωματικά
  • η ομάδα χωρίζεται σε δυάδες
  • μπαίνουν όλοι στη θέση του κινούμενου και του μάρτυρα
  • υπάρχει ανατροφοδότηση στο τέλος της διαδικασίας

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ (50 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία. Ο σπουδαστής θα μελετά τις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.

  • Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.
  • Εκπαιδεύονται στην ανάλυση και ερμηνεία των συμβόλων, στα αρχέτυπα και τα όνειρα.
  • Διδάσκονται σε βάθος όλες τις δημιουργικές θεραπείες Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Ολοκληρώνοντας αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα γνωρίζουν όλες τις μεθόδους θεραπείας μέσω τεχνών, χοροθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών.
  • Θα γνωρίζουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα που συνδέονται με αυτές τις προσεγγίσεις, κυρίως Αναλυτική Σχολή Ψυχολογίας (Γιουνγκιανή Ανάλυση), Ανθρωπιστική Σχολή Ψυχοθεραπείας (Carl Rogers) και Ψυχοδυναμική Σχολή Ψυχοθεραπείας.
  • Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τέχνες ως μέσω διάγνωσης και θεραπείας.

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ) (40 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία. Ο σπουδαστής θα μελετά τις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.

  • Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.
  • Εκπαιδεύονται στην ανάλυση και ερμηνεία των συμβόλων, στα αρχέτυπα και τα όνειρα.
  • Διδάσκονται σε βάθος όλες τις δημιουργικές θεραπείες Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Ολοκληρώνοντας αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα γνωρίζουν όλες τις μεθόδους θεραπείας μέσω τεχνών, χοροθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών.
  • Θα γνωρίζουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα που συνδέονται με αυτές τις προσεγγίσεις, κυρίως Αναλυτική Σχολή Ψυχολογίας (Γιουνγκιανή Ανάλυση), Ανθρωπιστική Σχολή Ψυχοθεραπείας (Carl Rogers) και Ψυχοδυναμική Σχολή Ψυχοθεραπείας.
  • Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τέχνες ως μέσω διάγνωσης και θεραπείας.

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία). Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

 

ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (40 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες, την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.

Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν τις βασικές θεραπευτικές δεξιότητες
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ψυχαναλυτικές έννοιες ( μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση)
  • Να είναι σε θέσει να ερμηνεύουν τη δική τους στάση απέναντι στη θεραπεία και αυτή του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η θεραπευτική συμμαχία
  • Μεταβίβαση
  • Ειδικές μορφές Μεταβίβασης
  • Αντι-Μεταβίβαση
  • Αντίσταση
  • Εκδραμάτιση
  • Ερμηνείες, Παρεμβάσεις, Επίγνωση
  • Θεραπευτική Επεξεργασία

 

ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στην επιστήμη της Βιοψυχολογίας και η εξοικείωση τους με τος βασικές έννοιες της Βιοψυχολογίας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να κατανοήσουν τη σύνδεση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας με την Ψυχολογία και τη Φυσιολογία,να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς του νευρικού συστήματος και πώς αυτοί συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία καθώς και διάφορες παθήσεις/διαταραχές

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ανατομία και Οργάνωση του Εγκεφάλου
  • Μνήμη και Προσοχή
  • [Δυς] λειτουργίες σε Επίπεδο Φλοιού
  • [Δυς] λειτουργίες στο Κινητικό Σύστημα
  • [Δυς] λειτουργίες του Λόγου
  • Ψυχιατρικές Διαταραχές και Βιοψυχολογία
  • Συνήθεις Παθήσεις Ι
  • Συνήθεις Παθήσεις ΙΙ
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού
  • Επανάληψη
  • Μετατραυματική Νεύρωση
  • Θεραπεία Τραύματος

 

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

Να κάνουν κλινική διάγνωση

Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

 

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους απο την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατα τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

 

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ - ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗ ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (60 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ

  • Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Χοροθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

 

ΕΠΟΠΤΕΙΑ (80 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία,Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε,Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση ( χτίσιμο εμπιστοσύνης ),Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της Χοροθεραπείας στη θεραπεία

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα
4ε - Μαυρομματαίων 25, 104 34 - Αθήνα, Τηλ: 210-8217710, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.