ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)
Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος
Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).
Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.
Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.
Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
- Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
- Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
- Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
- Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
- Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
- Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
- Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
- Λακανική ψυχανάλυση
- Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
- Αντλεριανή προσέγγιση
- Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
- Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
- Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
- Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
- Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
- Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
- Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
- Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)
ΙΣΤΟΡΙΑ & ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (40 ώρες)
Εισηγητές: Μαρία Καρκανιά- Χριστόφορος Καρράς
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η γνωριμία με τις βασικές αρχές μουσικής θεωρίας, ιστορία της μουσικής, θεωρητικά μοντέλα μουσικοθεραπείας. Το μάθημα εστιάζει σε τρία βασικά μουσικοθεραπευτικά μοντέλα.
- Δημιουργική μουσικοθεραπεία Nordoff-Robbins, 1977
Η προσέγγιση μουσικοθεραπείας Nordoff-Robbins βασίζεται στην πεποίθηση ότι όλοι μπορούν να ανταποκριθούν στη μουσική και στα μουσικά ερεθίσματα , ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ψυχική, νοητική ή εγκεφαλική βλάβη ή άλλη πάθηση. Αυτή η προσέγγιση επικεντρώνεται στη θεραπεία μέσω της δημιουργίας μουσικής από τον θεραπευτή και τον πελάτη μαζί. Ο θεραπευτής χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά ακόμη και τα λιγότερο λειτουργικά άτομα.
- Μέθοδος Orff. Ο Gertrude Orff κλήθηκε να αναπτύξει μια μορφή θεραπείας με βάση την προσέγγιση του Orff Schulwerk για την υποστήριξη της συναισθηματικής ανάπτυξης των ασθενών του
- Στοιχεία της προσέγγισης Orff περιλαμβάνουν την κατανόηση της ολιστικής παρουσίασης της μουσικής ως λόγου, του ήχου και της κίνησης, τη χρήση της μουσικής και του αυτοσχεδιασμού στη θεραπεία.
Χρησιμοποιεί τη μουσική και τον αυτοσχεδιασμό ,το παιχνίδι, τα όργανα πληκτρολογίου και τα όργανα κρουστών, τον ήχο, την ακοή και τις ποικίλες πολυαισθητικές πτυχές της μουσικής ως μέσο κινητοποίησης, συμμετοχής, αλληλεπίδρασης του παιδιούωθόντας το να ερευνήσει να διερευνήσει και να δημιουργήσει μέσα σε ένα θεραπευτικό περιβάλλον.
- Μέθοδος Bonny - Bonny method of guided imagery & music
Η Μουσικός και μουσικοθεραπεύτρια Helen Lindquist Bonny (1921-2010) ανέπτυξε μια προσέγγιση που επηρεάζεται από τις ανθρωπιστικές και διαπροσωπικές ψυχολογικές προσεγγίσεις( Carl Rogers, Abraham Maslow, Carl G. Jung), γνωστή ως η μέθοδος Bonny με καθοδηγούμενη απεικόνιση στη μουσική (GIM). Η τεχνική GIM περιλαμβάνει τη χρήση διανοητικής εικόνας για να βοηθήσει με τις φυσιολογικές και ψυχολογικές ασθένειες των ασθενών. Ο μουσικοθεραπευτής συχνά προτείνει μια εικόνα χαλάρωσης και εστίασης και με τη χρήση της φαντασίας και της συζήτησης, και μαζί με τον πελάτη στοχεύουν στην εξεύρεση εποικοδομητικών λύσεων για τη διαχείριση των προβλημάτων του. Η Bonny εφάρμοσε αυτή την ψυχοθεραπευτική μέθοδο στον τομέα της μουσικοθεραπείας χρησιμοποιώντας τη μουσική ως μέσο καθοδήγησης του ασθενούς σε μια υψηλότερη κατάσταση συνείδησης όπου μπορεί να λάβει χώρα επούλωση και εποικοδομητική αυτογνωσία. Η μουσική θεωρείται «συνθεραπευτής» λόγω της σημασίας της.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ & ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (80 ώρες)
Εισηγητής: Χριστόφορος Καρράς
Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές θα διδαχθούν σε βάθος τις δύο βασικές τεχνικές της Μουσικοθεραπείας: την Μουσική ακρόαση και το Μουσικό Αυτοσχεδιασμό.
Η μουσική ακρόαση είναι μία τεχνική όπου ο θεραπευτής μαζί με τον θεραπευόμενο επιλέγουν μουσικά ακούσματα. Μέσα σε αυτή την διαδικασία ο θεραπευόμενος εναρμονίζεται με τους ήχους και μέσα από αυτήν τη διαδικασία ηρεμεί, έρχεται σε επαφή με τον εαυτό του και μπορεί και εκφράζει ελεύθερα τα συναισθήματα του, απωθημένες εμπειρίες και βιώματα.
Ο μουσικός αυτοσχεδιασμός είναι μία τεχνική που βοηθάει τον θεραπευόμενο με την βοήθεια του θεραπευτού να αναπτύξει την έμφυτη μουσικότητά του χρησιμοποιώντας το σώμα, την φωνή και απλά μουσικά όργανα.
Ο θεραπευτής μαζί με τον θεραπευόμενο δημιουργούν μουσικά ακούσματα, αυτοσχεδιάζουν ανάλογα με την ψυχική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο θεραπευόμενος. Ο θεραπευόμενος εξερευνά και αναπτύσσει την έμφυτη μουσικότητά του. Ο θεραπευτής ενθαρρύνει τον θεραπευόμενο να δημιουργήσει την δική του «μουσική γλώσσα επικοινωνίας» χρησιμοποιώντας το σώμα, την φωνή και απλά μουσικά όργανα.
ΔΕΚΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ - GUIDED IMAGERY & MUSIC (GIM) - (40 ώρες)
Η τεχνική αυτή χρησιμοποιεί τη δύναμη της μουσικής συνδυάζοντάς την και με άλλες μεθόδους.
Η μουσική κινητοποιεί τον ανθρώπινο ψυχισμό ,διεγείρει συναισθηματικές καταστάσεις.
Με τη βοήθεια της μουσικής ακρόασης ο θεραπευόμενος βιώνει συναισθήματα, έχει νοητικές εικόνες, ανακαλεί μνήμες και γεγονότα του παρελθόντος.
Το υλικό που αναδύεται μέσω της τεχνικής αυτής μπορεί να αξιοποιηθεί θεραπευτικά με διάφορες ψυχοθεραπευτικές μεθόδους λεκτικές ή μέσω άλλων τεχνών.
Ο θεραπευόμενος φαντάζεται σκηνές, τοπία, εικόνες, μελωδίες, ήχους, χρώματα, έρχεται σε επαφή με όλες του τις αισθήσεις. Το μυαλό έρχεται σε επαφή με το σώμα.
Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η τεχνική αυτή έχει ευεργετικές επιδράσεις στη συναισθηματική και σωματική υγεία. Είναι μία ενεργή διαδικασία από πλευράς του θεραπευόμενου. Έχει θεαματικά αποτελέσματα στην ανάρρωση και στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.
ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΕ ΚΛΙΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ (40 ώρες)
Η μουσικοθεραπεία εφαρμόζεται ως επιστημονική και τεκμηριωμένη μέθοδος στους χώρους της υγείας και της εκπαίδευσης
Εφαρμόζεται σε νοσοκομεία παιδιών και ενηλίκων, σε σχολεία ειδικής αγωγής, σε κλινικές, σε ψυχιατρικά κέντρα
Δεν είναι απαραίτητη η μουσική εκπαίδευση του θεραπευόμενου για την εφαρμογή της
Η μουσικοθεραπεία εφαρμόζεται σε ατομικό-ομαδικό πλαίσιο και είναι κατάλληλη για θεραπεία νευρώσεων-ψυχώσεων.
Ενδείκνυται για θεραπεία αναπτυξιακών διαταραχών αυτισμού & νοητικών διαταραχών.
Επίσης ενδείκνυται για θεραπεία σωματικών ασθενειών & ιδιαιτερότητες και είναι κατάλληλη για δυσλεξία & διάσπαση προσοχής .
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (20 ώρες)
Εισηγητής : Χριστόφορος Καρράς
- ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ
Η εγκαθίδρυση μίας στενής σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ θεραπευόμενου και θεραπευτή είναι απαραίτητη για την επίτευξη των θεραπευτικών στόχων στις συνεδρίες της μουσικοθεραπείας
Η θεραπευτική σχέση ανάλογα με την διαταραχή μπορεί να βελτιώνεται σταδιακά μέσα στις συνεδρίες
Ο ρόλος του μουσικοθεραπευτή είναι να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την επίτευξη της θεραπευτικής συμμαχίας και να τη χτιστεί σωστά χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες μεθόδους και τεχνικές
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (50 ώρες)
Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με την θεραπεία. Ο σπουδαστής θα μελετά τις ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις οι οποίες ενημερώνουν θεωρητικά τις δημιουργικές Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις μεθόδους και τεχνικές των μοντέλων που συνδυάζουν τις Τέχνες με την Ψυχοθεραπεία. Οι σπουδαστές μπαίνουν στα στούντιο των Μαθημάτων Δραματοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των εικαστικών Τεχνών, Μουσικοθεραπεία και Παιγνιοθεραπεία.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Να γνωρίζουν δεξιότητες από τις προσεγγίσεις της Δραματοθεραπείας, Θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών, Χοροθεραπείας, Παιγνιοθεραπείας
Θα μπορούν να εντάξουν δεξιότητες και τεχνικές από διαφορετικές προσεγγίσεις μέσω τεχνών στην πρακτική της Χοροθεραπείας
Ενδεικτικό περιεχόμενο
- Δραματοθεραπεία
- Χοροθεραπεία
- Παιγνιοθεραπεία
- Θεραπεία μέσω των Εικαστικών
Τρόποι διδασκαλίας:
Το μάθημα αυτό διδάσκεται βιωματικά. Οι σπουδαστές συμμετέχουν στα βιωματικά στούντιο των παραπάνω προσεγγίσεων θεραπείες με παραδείγματα και ανάλυση περιστατικών.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία).
Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.
ΒΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ΩΡΕΣ)
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στην επιστήμη της Βιοψυχολογίας και η εξοικείωση τους με τοις βασικές έννοιες της Βιοψυχολογίας.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Να κατανοήσουν τη σύνδεση της Εγκεφαλικής Λειτουργίας με την Ψυχολογία και τη Φυσιολογία, να κατανοήσουν τους βασικούς μηχανισμούς του νευρικού συστήματος και πώς αυτοί συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία καθώς και διάφορες παθήσεις/διαταραχές
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Ανατομία και Οργάνωση του Εγκεφάλου
- Μνήμη και Προσοχή
- [Δυς] λειτουργίες σε Επίπεδο Φλοιού
- [Δυς] λειτουργίες στο Κινητικό Σύστημα
- [Δυς] λειτουργίες του Λόγου
- Ψυχιατρικές Διαταραχές και Βιοψυχολογία
- Συνήθεις Παθήσεις Ι
- Συνήθεις Παθήσεις ΙΙ
- Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού
- Επανάληψη
- Μετατραυματική Νεύρωση
- Θεραπεία Τραύματος
ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.
Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:
Να κάνουν κλινική διάγνωση
Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Νεύρωση- Ψύχωση
- Διαταραχές προσωπικότητας
- Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
- Διαταραχές άγχους
- Διαταραχές Διάθεσης
- Διαταραχές διατροφής
- Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
- Ψυχομετρικά τεστ
ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.
Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νου (theory of mind)].
- Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
- Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
- Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
- Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις
ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ.
- Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης.
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
- Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
- Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
- Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
- Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
- Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
- Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
- Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
- Η Χοροθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
- Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
- Ο Συμβολισμός στις Τέχνες
ΕΠΟΠΤΕΙΑ
Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία, Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε, Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση (χτίσιμο εμπιστοσύνης), Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της μουσικοθεραπείας στη θεραπεία.
Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:
- Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες
Ενδεικτικό περιεχόμενο:
- Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
- Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα