4e
Μαυρομματαίων 25 - Αθήνα  e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τηλεφωνήστε μας στο 210-8217710
4Εψιλον
Ελληνική Εταιρεία
Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης

Δραματοθεραπεία (Περιγραφή Μαθημάτων)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

 

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ - ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ (80 ώρες)

Εισηγήτρια: Νικόλ Δημητρακοπούλου

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο την βιωματική σταδιακή γνωριμία των συμμετεχόντων με την υποκριτική τέχνη και την θεατρική δημιουργία. Ξεκινώντας από τον θεατρικό αυτοσχεδιασμό και τις ανεξάντλητες δυνατότητες έκφρασης που προσφέρει, προχωρώντας στους διαφορετικούς τρόπους και στάδια προσέγγισης ενός ρόλου και τέλος ερχόμενοι σε επαφή με το Αρχαίο Δράμα και τα αρχέτυπα της ανθρώπινης συμπεριφοράς, οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν στο χώρο του θεάτρου και θα αποκτήσουν τα βιωματικά και θεωρητικά εργαλεία που θα τους προσφέρουν μια εσωτερική θέαση της θεατρικής πράξης.

 

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Laban/Bartenieff Movement Analysis) (40 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΕΡΙΦΥΛΗ ΔΑΦΕΡΜΟΥ-ΚΛΑΙΡΗ ΚΑΡΠΟΔΙΝΗ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε επαφή με το σώμα τους και στην συνέχεια να μάθουν να το χρησιμοποιούν ως μέσο έκφρασης.

Να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία για να δώσουν μορφή στην φαντασία τους και παίζοντας με το σώμα τους να μάθουν να υποκρίνονται και να αυτοσχεδιάζουν.

Μέσω των ασκήσεων ο σπουδαστής ανακαλύπτει την γεωμετρία του σώματός του, του χώρου και του χρόνου. Μαθαίνει να χρησιμοποιεί διαφορετικούς ρυθμούς και ποιότητες κίνησης. Μαθαίνει να μετακινεί το βάρος του έτσι ώστε να εκφράζει αντίσταση, προσπάθεια, έλλειψη βαρύτητας.

Οι σπουδαστές Θα διδαχθούν το βασικό λεξιλόγιο του συστήματος ανάλυσης κίνησης όπως αυτό διδάσκεται στο Laban Centre του Λονδίνου. Θα δοθούν τα εργαλεία με τα οποία οι σπουδαστές θα μάθουν να παρατηρούν, να αντιλαμβάνονται, να σημειώνουν και να αναλύουν τις διαφορετικές ποιότητες κίνησης και την μη λεκτική επικοινωνία.

  • Στην εκμάθυνση δεξιοτήτων παρατήρησης και ανάλυσης της κίνησης
  • Την υϊοθέτηση του συστήματος ανάλυσης κίνησης του Laban (LMA)
  • Την εκμάθυνση των τεσσάρων βασικών στοιχείων στην κίνηση ( σώμα, χώρος, πρόθεση, σχήμα)
  • Η παρατήρηση της κίνησης περιλαμβάνει και τα 4 στοιχεία καθώς και τη σχέση μεταξύ τους.
  • Συγκεκριμένα την βιωματική πρακτική και παρατήρηση των ποιοτήτων κίνησης σε σχέση με τις κατευθύνσεις (ΧΩΡΟΣ) , το (ΣΧΗΜΑ) , το σώμα του,(ΣΩΜΑ), Τις προθέσεις (EFFORTS) και πώς αυτές εκδηλώνονται στην κίνηση καθώς το σώμα κινείται.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να παρατηρούν διαφορετικές ποιότητες κίνησης σε σχέση με το χώρο, σχήμα, σώμα και προθέσεις του ατόμου
  • Να μπορούν να παρατηρήσουν και να αντιληφθούν τις προθέσεις ( efforts) στην κίνση ενός ατόμου
  • Να μπορούν να φτιάξουν ένα κινητικό προφίλ

 

ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (160 ώρες)

Εισηγήτρια: Δήμητρα Σταύρου

Στόχος αυτού του μαθήματος είναι να γνωρίσουν και να αναπτύξουν οι σπουδαστές τις βασικές δεξιότητες της δραματοθεραπείας και τα βασικά δραματοθεραπευτικά μέσα σε σε θεωρητικό και βιωματικό επίπεδο .

Να γνωρίζουν τα βασικά δραματοθεραπευτικά μοντέλα:

  • ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ SESAME ΔΡΑΜΑΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
  • Κοινωνικό-ανθρωπολογικό μοντέλο (Σωματοποίηση-Προβολή-Ρόλος / Embodiment-Projection-Role: EPR) ,(Jennings 1993)
  • Μέθοδος του ρόλου (Landy, 1993)
  • Το αφηγηματικό μοντέλο (Αφήγηση και κατασκευή ιστορίας / Therapeutic Storytelling and Storymaking ), (Gersie, Cattanach, Lahad)
  • Παραθετικό μοντέλο (Steve Mitchel)
  • Τελετουργία (Scheff-Mitchell-Grainger)
  • Απελευθέρωση (Boal)
  • Δραματοθεραπευτική Παράσταση (Emunah, Johnson, Cox)

Αναπτύσσουν τις βασικές δεξιότητες και μέσα της Δραματοθεραπείας όπως :

  • Το σωματικό βίωμα: πρόσωπο, σώμα, φωνή
  • Η ανάπτυξη του παιχνιδιού
  • Η σύνδεση του δρώμενου με την πραγματικότητα
  • Η μεταμόρφωση
  • Θεατρικη δραση
  • Υπόδυση- απέκδυση ρόλου
  • Αυτοσχεδιασμός
  • Μιμική
  • Μεταμφίεση
  • Ψυχόδραμα
  • Κοινωνιόδραμα
  • Παιχνίδι ρόλων
  • Μουσική
  • Κίνηση
  • Χορός
  • Ζωγραφική
  • Κουκλοθέατρο-μαριονέτες
  • Αφήγηση ιστορίας-παραμυθιού
  • Θεωρία και Πρακτικές εφαρμογές της Κίνησης με Άγγιγμα και Ήχο

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ (40 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η Πρακτική Συντονισμού Ομάδας (Αξιολόγηση).

Άνοιγμα & Κλείσιμο Δραματοθεραπευτικών Παρεμβάσεων.

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (50 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές προσεγγίσεις οι οποίες συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία.Ο σπουδαστής θα μελετά τις Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στη Δραματοθεραπεία.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.

"ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και εκπαίδευση θεάτρου για παιδιά, εφήβους και ενήλικες: χρησιμοποιώντας την Δραματοθεραπεία και την διδασκαλία του θεάτρου σαν μέσο για τη ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία και υποστήριξη και τόνωση παιδιών, εφήβων και ενηλίκων"

"Σε αυτό το course θα παρουσιάσουμε την θεωρία και την πρακτική για το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το θέατρο, η Δραματοθεραπεία και η Εκπαίδευση του θεάτρου σαν μέσο για την καλύτερη γνωριμία με τον εσωτερικό εαυτό, την διερεύνηση και εκτόνωση μπλοκαρισμένων συναισθημάτων, την επίγνωση εσωτερικών συγκρούσεων, την ανακάλυψη εσωτερικών διλημμάτων και την ανάπτυξη προσωπικών και διαπροσωπικών σχέσεων»

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία). Οι σπουδαστές παρακολουθούν βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης.

Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

Το μάθημα αυτό στοχεύει:

  • Η κίνηση (στην αυθεντική κίνηση) είναι μία διαδικασία που οδηγεί το ασυνείδητο στο συνειδητό.
  • Στην αυθεντική κίνηση οι μετέχοντες οδηγούνται από μόνοι τους στο ασυνείδητό τους , είναι μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της συνειδητής και ασυνείδητης πλευράς.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • να μπορούν να οδηγούν συνεδρίες Αυθεντικής Κίνησης
  • να μπορούν να μπαίνουν στη θέση του μάρτυρα και να παρατηρούν την κίνηση
  • να είναι σε θέση να αναλύουν ψυχαναλυτικά και ψυχοδυναμικά το αναδυόμενο υλικό από την πρακτική της αυθεντικής κίνησης
  • να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη συμβολική γλώσσα του κινούμενου και να μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για τη σύνδεση του ασυνείδητου υλικού με τη συνειδητή ζωή του κινούμενου

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Στην τεχνική της αυθεντικής κίνησης χρησιμοποιούμε έναν ανοιχτό χώρο στον οποίο ο θεραπευόμενος κινείται με κλειστά τα μάτια για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα. Όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος (μπορεί να είναι λεπτά ή ώρες) ο παρατηρητής (που αποκαλείται μάρτυρας στην αυθεντική κίνηση), καταγράφει την τελευταία κίνηση χτυπώντας ένα κουδουνάκι. Ο παρατηρητής συνήθως παραμένει σιωπηλός μέχρι αυτός που κινείται να ζητήσει τη «μαρτυρία»και αυτή δίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή.
  • Ο θεραπευτής περισσότερο παρατηρεί παρά μιλάει και όταν μιλάει χρησιμοποιεί τα λόγια που έχει χρησιμοποιήσει ο θεραπευόμενος.

 

ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (40 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες , την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.

Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν τις βασικές θεραπευτικές δεξιότητες
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ψυχαναλυτικές έννοιες ( μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση)
  • Να είναι σε θέσει να ερμηνεύουν τη δική τους στάση απέναντι στη θεραπεία και αυτή του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η θεραπευτική συμμαχία
  • Μεταβίβαση
  • Ειδικές μορφές Μεταβίβασης
  • Αντι-Μεταβίβαση
  • Αντίσταση
  • Εκδραμάτιση
  • Ερμηνείες, Παρεμβάσεις, Επίγνωση
  • Θεραπευτική Επεξεργασία

 

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

Εισηγήτρια : Μαρία Κατσιφαράκη

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

Να κάνουν κλινική διάγνωση

Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

 

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΡΙΣΤΗ ΛΑΓΟΓΙΑΝΝΗ

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους απο την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

 

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (40 ΩΡΕΣ)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΑΥΡΟΥ

Στόχος του μαθήματος είανι να γνωρίσουν οι σπουδαστές θεωρητικά και βιωματικά τις βασικές δεξιότητες, τεχνικές και μέσα στη Δραμτοθεραπεία και να μπορούν να τις θέσουν σε εφαρμογή μέσα σε μία δραμτοθεραπευτική συνεδρία.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:

  • ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ,ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΡΑΣΗ,ΥΠΟΔΥΣΗ- ΑΠΕΚΔΥΣΗ ΡΟΛΟΥ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΜΙΜΙΚΗ,ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΗ,ΠΑΙΧΝΙΔΙ ,ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ
  • ΑΦΗΓΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ,ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ-ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ,ΚΙΝΗΣΗ,ΧΟΡΟΣ,ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
  • H ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΣΚΕΨΕΩΝ ΣΕ ΔΡΩΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ
  • Η ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
  • Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΕ ΡΟΛΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗ
  • Η ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ
  • ΤΟ ‘ΚΟΙΝΟ’ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
  • ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑ: ΠΡΟΣΩΠΟ, ΣΩΜΑ, ΦΩΝΗ
  • Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
  • Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΩΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

 

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ - ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (60 ΩΡΕΣ)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΚΑΝΙΑ-ΕΦΗ ΝΤΑΪΑΝΑ ΤΖΑΚΑ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ

Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Δραματοθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

 

ΕΠΟΠΤΕΙΑ (80 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία,Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε,Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση ( χτίσιμο εμπιστοσύνης ),Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της Δραματοθεραπείας στη θεραπεία.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα
4ε - Μαυρομματαίων 25, 104 34 - Αθήνα, Τηλ: 210-8217710, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.