ΝΕΑ ΕΝΑΡΞΗ: 20/10/2020
Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική – Ανθρωπιστική προσέγγιση μέσω της Παιγνοθεραπείας (Μονοετές & Τριετές πρόγραμμα σπουδών)
H Παιγνιοθεραπεία ως μέθοδος θεραπείας χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως βασικό επικοινωνιακό και θεραπευτικό εργαλείο.
Η Παιγνιοθεραπεία χρησιμοποιεί και πολλά άλλα μέσα όπως το θέατρο, το παιχνίδι ρόλων, τον αυτοσχεδιασμό, το κουκλοθέατρο, τη ζωγραφική, τη μουσική, το παραμύθι, την αφήγηση ιστορίας, τη μεταμφίεση, τη μάσκα, τον πηλό, την άμμο.
Η Παιγνιοθεραπεία ως θεραπευτική μέθοδος απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες.
Το βασικό θεραπευτικό μέσο είναι το παιχνίδι. Όλα τα παιδιά αγαπούν τα παιχνίδι και έχουν τη θέληση και τη διάθεση να παίξουν. Το παιδί επικοινωνεί τις ανάγκες του, τους προβληματισμούς του, τις σκέψεις του μέσα από το παιχνίδι. Το παιχνίδι είναι ένα παιδαγωγικό μέσο μέσα από το οποίο το παιδί εκφράζεται ελεύθερα και μαθαίνει να εξερευνά το περιβάλλον του. Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διαγνωστικό και θεραπευτικό εργαλείο. Το παιδί παίζει ελεύθερα μέσα σε ένα ασφαλές πλαίσιο με την παρουσία του θεραπευτή.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού το παιδί μπορεί να βιώσει συγκρούσεις και δυσάρεστα συναισθήματα , τα οποία αντέχει να αντιμετωπίσει γιατί γίνονται στη διάρκεια του παιχνιδιού και όχι της πραγματική του ζωής.
Το παιχνίδι δίνει στο παιδί την απαραίτητη ‘ συμβολική απόσταση’ να αντιμετωπίσει αρνητικά συναισθήματα και καταστάσεις που τις νιώθει απειλητικές ή επικίνδυνες και φοβάται να τις προσεγγίσει.
Το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να μπει σε ρόλους και να εξερευνήσει εναλλακτικές λύσεις .
Βοηθά τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αντιμετωπίσουν τις συναισθηματικές τους διακυμάνσεις και εσωτερικές συγκρούσεις χρησιμοποιώντας το παιχνίδι ως μορφή έκφρασης και εκτόνωσης.
Η Παιγνιοθεραπεία είναι μία μη κατευθυντική μέθοδος ψυχοθεραπείας που βοηθά το παιδί να εκφραστεί μέσα σε ένα περιβάλλον αποδοχής και ελευθερίας.
Στόχος της Παιγνιοθεραπείας είναι η αλλαγή στάσεων του παιδιού απέναντι στα πράγματα, η συνειδητοποίηση των εσωτερικών του συγκρούσεων, η επίτευξη αυτοπεποίθησης και ηρεμίας.
Ο στόχος του προγράμματος είναι να φέρει τους σπουδαστές σε επαφή με τις βασικές αρχές και πρακτικές της Παιγνιοθεραπείας. Η προσέγγιση των θεμάτων γίνεται με βιωματικό τρόπο ενώ ακολουθεί η σύνδεσή τους με το θεωρητικό υπόβαθρο της Παιγνιοθεραπείας. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι συμμετέχοντες διευκολύνονται στην αυτοέκφρασή τους και στην ανάπτυξη του δημιουργικού τους δυναμικού με έναν μη απειλητικό τρόπο. Στο τέλος του μαθήματος, οι σπουδαστές θα έχουν αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση της φιλοσοφίας της Παιγνιοθεραπείας αλλά και της εφαρμογής της σε διαφορετικούς πληθυσμούς (κλινικούς, μη κλινικούς), σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (παιδιά, εφήβους, ενήλικες), καθώς και σε διαφορετικά πλαίσια (κέντρα πρόληψης- θεραπείας- αποκατάστασης, σχολεία, νοσοκομεία, κλπ). Οι σπουδαστές θα πειραματιστούν με διαφορετικά μέσα (άμμο, μινιατούρες, πηλό, πλαστελίνη, ζωγραφική, αποκριάτικες μάσκες- κοστούμια, κλπ) ώστε να βρει ο καθένας ποιο είναι αυτό που τον διευκολύνει να εκφραστεί καλύτερα.
Η αξιολόγηση γίνεται μέσω βιωματικών ασκήσεων και γραπτών εργασιών.
Οι απόφοιτοι μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα σε Ιδιωτικό χώρο παιγνιοθεραπείας, σε Κέντρα ψυχικής υγείας , Κέντρα φιλοξενίας παιδιών, Κέντρα ειδικής αγωγής, Κέντρα με παιδιά, εφήβους, Γηροκομεία ,Χώρους εκπαίδευσης , σχολεία, Κέντρα Απεξάρτησης , Κλινικές, νοσοκομεία, Κέντρα Αποκατάστασης.