Θεραπεία μέσω των Εικαστικών
Μαυρομματαίων 25 - Αθήνα  e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τηλεφωνήστε μας στο 210-8217710
4Εψιλον
Ελληνική Εταιρεία
Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης

Θεραπεία μέσω των Εικαστικών

ΝΕΑ ΕΝΑΡΞΗ: 18/10/2021

Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική Γιουγκιανή Προσέγγιση μέσω της χρήσης της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών στην εκπαίδευση και την υγεία - Πρόγραμμα μονοετές ή τριετές

Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ) ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ (ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ). «Η εικόνα είναι ένα μέσο πιο δυνατό από τα λόγια»

Οι τεχνικές της Εικαστικής Θεραπείας βασίζονται στη γνώση ότι κάθε άτομο, εκπαιδευμένο ή μη στο χώρο της Τέχνης, έχει μία ευρισκόμενη σε λανθάνουσα κατάσταση ικανότητα να προβάλει τις εσωτερικές του συγκρούσεις σε μία παραστατική μορφή.

"Χρησιμοποιώντας διαφορετικές μορφές έκφρασης (εικόνα, γλυπτό κ.λ.π) εκείνοι που αρχικά έχουν μπλοκαριστεί στο λεκτικό επίπεδο συχνά αρχίζουν να εκφράζουν με λέξεις την περαιτέρω ερμηνεία (σκέψεις, προβληματισμό) γύρω από το καλλιτεχνικό τους έργο.» (Margaret Naumburg,Ψυχαναλύτρια, Η πρώτη θεραπεύτρια μέσω των εικαστικών)

Η θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών, διεθνώς γνωστή ως Art Therapy, αξιοποιώντας την θεραπευτική δύναμη της εικαστικής δημιουργικής πράξης  σε χώρους θεραπευτικούς, κέντρα Συμβουλευτικής, ομάδες αυτογνωσίας κ.λ.π. εξυψώνει την έννοια της δημιουργίας και της προσφοράς ως δυναμικό πεδίο  ίασης και αυτοπραγμάτωσης.

Με την ενθάρρυνση και την καθοδήγηση των εικαστικών θεραπευτών, εκατομμύρια άνθρωποι(παιδιά, έφηβοι, ενήλικες) σε όλο τον κόσμο, έχουν την δυνατότητα να εκφρασθούν σε ένα καινούργιο   πεδίο ύπαρξης πέρα από το σύνορο της διάγνωσης, της αναπηρίας, της ειδικής ανάγκης.

Η τέχνη γίνεται μέσα από την παγκόσμια εικαστική της γλώσσα, αρωγός στην οικουμενική της διάσταση δημιουργώντας άνοιγμα ψυχής και ορίζοντα για νόημα ζωής.

Η Art Therapy,αγκαλιάζοντας τις έννοιες της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης, είναι ένας ύμνος στην αφυπνιστική δύναμη της συμβολικής, μη λεκτικής  έκφρασης και επικοινωνίας.

Η θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών αξιοποιεί την δημιουργική διαδικασία και το δημιούργημα ως μέσο έκφρασης και προβολής και προάγει μία μέθοδο συμβολικής επικοινωνίας μεταξύ ασθενούς και θεραπευτή.

Η θεραπεία μέσω των Εικαστικών τεχνών βασίζεται στη γνώση ότι ο κάθε άνθρωπος έχει την ικανότητα να προβάλει μέσω των εικαστικών δημιουργημάτων του τις ασυνείδητες πτυχές του εαυτού του, τις εσωτερικές του συγκρούσεις, αναμνήσεις, σκέψεις, φαντασιώσεις.

Η θεραπεία μέσω των Εικαστικών τεχνών χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά έκφρασης πέρα από τους παραδοσιακούς μαρκαδόρους, κηρομπογιές, ακρυλικά κλπ και αφορά σε υλικά της καθημερινότητας ετερόκλητα ή/και ανακυκλώσιμα αλλά και αναρίθμητες τεχνικές από τον χώρο της τέχνης (collage, frottage, mixed media κατασκευές κλπ) πάντα με στόχο θεραπευτικό.

Μέσα από την κάθε καλλιτεχνική δημιουργία ο άνθρωπος μπορεί και εκφράζεται ασυνείδητα και συμβολοποιεί τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. Το σχέδιο, το ίχνος σε μία επιφάνεια είναι ένας τρόπος εικαστικής γραφής, Στα πλαίσια της Art Therapy τα σύμβολα, οι αλληγορίες και η μεταφυσική διάσταση της κατά τα άλλα πεζής πραγματικότητας, παίζουν καθοριστικό ρόλο ως πεδίο διαλόγου ανάμεσα στον θεραπευτή και τον θεραπευόμενο αλλά και ευρύτερα ως πεδίο αυτογνωσίας για τον  σύγχρονο σκεπτόμενο άνθρωπο.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στο πρόγραμμα χρήσης της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην Υγεία και την Εκπαίδευση, οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος Εικαστικά, Ιστορία της Τέχνης, Ψυχολογία, την γλώσσα ανάγνωσης και ερμηνείας των συμβόλων, τις ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις που συνδέονται με την θεραπευτική διαδικασία μέσω των Εικαστικών. Τα μαθήματα γίνονται θεωρητικά και βιωματικά. Στην ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι είναι σε θέση να εφαρμόσουν την Θεραπεία μέσω των Εικαστικών στην πράξη στους τομείς της Υγείας και Εκπαίδευσης σε ατομικό ή ομαδικό πλαίσιο.

Καθ’ όλη την διάρκεια των σπουδών δίνεται στους μαθητές ύλη για μελέτη καθώς και ασκήσεις (homework) σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση για την εμπέδωση της γνώσης και την εφαρμογή της στην πράξη. Επίσης δίνεται μία λίστα με βιβλία και άρθρα η οποία συστήνεται για περαιτέρω μελέτη και διατίθενται κάποια βιβλία και άρθρα στην βιβλιοθήκη του Ελληνοβρετανικού, προς δανεισμό στους/στις φοιτητές/τριες. Οι 150 ώρες της προσωπικής ανάπτυξης/θεραπείας για τον/την κάθε φοιτητή/τρια γίνονται κατά την διάρκεια και των 3 ετών σπουδών, και βεβαιώνονται με γραπτή επιστολή από τον/την θεραπευτή/τρια.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ 1ο έτος

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Ψυχολογία - 100 ώρες - Μάθημα κορμού
    • Αναπτυξιακή ψυχολογία - 30 ώρες
    • Ψυχοθεραπευτικές Σχολές/προσεγγίσεις - 40 ώρες
    • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες
  • Ελεύθερο Σχέδιο & Εικαστικά - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ιστορία της Τέχνης - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Τέχνες & Ψυχανάλυση: γνωριμία με τις δημιουργικές θεραπείες - 50 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Βιωματικά εργαστήρια: γνωριμία με τις θεραπείες μέσω τέχνης - 30 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Θεραπεία μέσω των Εικaστικών Τεχνών - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ανάλυση & Ερμηνεία των Συμβόλων - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης

Εργασία Α’ έτους

  • Γραπτή εργασία 1.500 λέξεων με θέμα επιλογής από την ύλη του μαθήματος ψυχολογίας
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ 2ο έτος

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Θεραπεία μέσω των Εικaστικών Τεχνών - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ανάλυση & Ερμηνεία των Συμβόλων - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες - (Ψυχομετρικά τεστ) - 10 ώρες - Μάθημα κορμού

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Εξελικτική Ψυχολογία - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών για παιδιά & Εφήβους - 20 ώρες
  • Ψυχαναλυτικές έννοιες - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Εξελικτική ψυχολογία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Ομαδική Εποπτεία - 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες θεραπείας
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ 3ο έτος

Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Θεραπεία μέσω των Εικaστικών Τεχνών - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Μεθοδολογία Διατύπωσης Περιπτώσεων (Case Study Methodology) - 10 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ

  • Γιουνγκιανή Ανάλυση ονείρων μέσα από τις Τέχνες- Σύμβολα στη Θεραπεία μέσω των Εικαστικών (θεωρητικό-βιωματικό) - 60 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Εξελικτική Ψυχολογία - 30 ώρες Μάθημα κορμού
  • Ανάλυση έργων μεγάλων ζωγράφων με έντονες προσωπικότητες - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία - 35 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες θεραπείας

ΕΡΓΑΣΙΑ Γ’ ΕΤΟΥΣ

  • Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000-1.500 λέξεις.

Καθ’ όλη την διάρκεια των σπουδών δίνεται στους μαθητές ύλη για μελέτη καθώς και ασκήσεις (homework) σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση για την εμπέδωση της γνώσης και την εφαρμογή της στην πράξη. Επίσης δίνεται μία λίστα με βιβλία και άρθρα η οποία συστήνεται για περαιτέρω μελέτη και διατίθενται κάποια βιβλία και άρθρα στην βιβλιοθήκη του Ελληνοβρετανικού, προς δανεισμό στους/στις φοιτητές/τριες.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ 1ου έτους

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

 Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Τραγέα Ελένη, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΜΑ In Art History and Theory, ΜΑ in Film Studies – University of Essex, PhD στην Θεωρία του Κινηματογράφου – Πάντειο Πανεπιστήμιο

Στόχος του μαθήματος είναι να γίνει μια γνωριμία με βασικές ενότητες της Ιστορίας της τέχνης (καλλιτέχνες, τεχνικές, επιρροή κινημάτων 20ου αιώνα στην Art Therapy).

Ο στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με την εξέλιξη της τέχνης μέσα στους αιώνες και να μπορούν να αναγνωρίσουν τις κύριες εποχές και καλλιτεχνικά ρεύματα. Πιο συγκεκριμένα το μάθημα διατρέχει ολόκληρη την ιστορία της Ευρωπαϊκής τέχνης με αφετηρία τα πρώτα δείγματα της ανθρώπινης τέχνης στην Προϊστορική εποχή και κατάληξη στους σύγχρονους πειραματισμούς. Μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη η οποία συνδέεται σε μεγαλύτερο βαθμό με τη ψυχανάλυση καθώς οι ιστορικές συνθήκες επιτρέπουν τη μεταστροφή της τέχνης από την αντιπροσώπευση του κοινωνικού συνόλου στην ατομική έκφραση. Επίσης οι φοιτητές διδάσκονται τις βασικές έννοιες και όρους της Ιστορίας της Τέχνης και βασικές έννοιες της αισθητικής θεωρίας. Η αναφορά σε συγκεκριμένους καλλιτέχνες είναι περιορισμένη και πραγματοποιείται μόνο όταν αυτή συμβάλλει στην κατανόηση της σύνδεσης και της συνέχειας ευρύτερων καλλιτεχνικών κινημάτων καθώς ο στόχος δεν είναι η εκ βαθέων ανάλυση αλλά η σφαιρική αντίληψη της αισθητικής της τέχνης μέσα στο χρόνο.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βασικές έννοιες της Ιστορίας της τέχνης
  • Σπηλαιογραφίες, Μεσοποταμία, Αίγυπτος
  • Κυκλαδικά, Μινωικά και Μυκηναϊκά
  • Αρχαία Ελληνική τέχνη (γλυπτική και αγγειογραφία)
  • η τέχνη των Ετρούσκων
  • η Ρωμαϊκή τέχνη
  • η Βυζαντινή τέχνη (Αγιογραφία)
  • η Μεσαιωνική τέχνη (αρχιτεκτονική, γλυπτική και ζωγραφική)
  • Αναγέννηση, Μπαρόκ, Ροκοκό
  • Νεοκλασικισμός, Ρομαντισμός
  • Μοντέρνα ρεύματα (Ιμπρεσιονισμός, Κυβισμός, Εξπρεσιονισμός, Σουρεαλισμός)
  • Σύγχρονη τέχνη (Bauhaus, Ανεικονική τέχνη, Ποπ Αρτ)
  • Σύγχρονοι Πειραματισμοί (Land Art, Actions, Performances, Light Art, Σωματική τέχνη)

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Εβίτα Μπάρτζελη, Ψυχολόγος– Art Therapist, Accademia di Belle Arti di Bari, University of Wales, MA in Art Therapy – Università di Napoli (Υπεύθυνη του Προγράμματος)

Βασικό σχέδιο, γνωριμία με τον ζωγραφικό χώρο και την σύνθεση (σημείο, γραμμή, σχήμα, σύμβολο) και ψυχολογικές δυναμικές του δημιουργήματος και βιωματική διδασκαλία εικαστικών τεχνικών.  Θα γίνει αφιέρωμα στο χρώμα και την χρωματοθεραπεία.

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (50 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές  προσεγγίσεις οι οποίες  συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία. Ο σπουδαστής μελετά  τις  Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στην Θεραπεία μέσω των εικαστικών.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung.

  • Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung. 
  • Εκπαιδεύονται στην ανάλυση και ερμηνεία των συμβόλων, στα αρχέτυπα και τα όνειρα.
  • Διδάσκονται σε βάθος όλες τις δημιουργικές θεραπείες Χοροθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών.

 Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Ολοκληρώνοντας αυτό το μάθημα οι σπουδαστές θα γνωρίζουν όλες τις μεθόδους θεραπείας μέσω τεχνών, χοροθεραπεία, μουσικοθεραπεία, δραματοθεραπεία, παιγνιοθεραπεία, θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών.
  • Θα γνωρίζουν όλα τα θεωρητικά μοντέλα που συνδέονται με αυτές τις προσεγγίσεις, κυρίως Αναλυτική Σχολή Ψυχολογίας (Γιουνγκιανή Ανάλυση), Ανθρωπιστική Σχολή Ψυχοθεραπείας (Carl Rogers) και Ψυχοδυναμική Σχολή Ψυχοθεραπείας.
  • Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις τέχνες ως μέσω διάγνωσης και θεραπείας.

 Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Αναπτυξιακά μοτίβα ( Laban-Βartenieff) , αυθεντική κίνηση (authentic movement) από τη Χοροθεραπεία
  • Ανάλυση παιδικών παραμυθιών ,κατασκευή ιστορίας και μύθου, δραματοποίηση μέσα από την Παιγνιοθεραπεία και Δραματοθεραπεία)
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας (guided imagery) από τη Μουσικοθεραπεία
  • Προβολικά τεστ (HTP, Kinetic Family, Draw a mother with her child, TAT,Fairy Tale Test) από τη Χρήση της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών
  • Ανάλυση και ερμηνεία των Ονείρων ( Αναλυτική προσέγγιση, Carl G. Jung)
  • Σύμβολα και Αρχέτυπα ( Αναλυτική προσέγγιση, Carl G. Jung)

 

ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΩΣ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ (80 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Η Θεωρία για τα σύμβολα είναι η μεγαλύτερη προσφορά του Καρλ Γιουνγκ στη γνώση του ανθρώπινου πνεύματος.

‘Ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μόνο όταν έχει αισθητή γνώση της ασυνείδητης ζωής του μέσα από τα όνειρα και τα σύμβολα τους’  (Καρλ Γιουνγκ, Οι άνθρωποι και τα σύμβολά τους)

Ένα σύμβολο αντιπροσωπεύει μία πράξη, ένα πρόσωπο, μία ιδέα’

‘Σύμβολο είναι ένας όρος, ένα όνομα, μία εικόνα που μπορεί να μας είναι προσιτά στην καθημερινή ζωή αλλά έχουν και σημασίες που προστίθενται στο συμβατικό εμφανές νόημά τους’

Το σύμβολο σημαίνει κάτι αόριστο , άγνωστο η απόκρυφο σε μας.

Οι θρησκείες χρησιμοποιούν συμβολική γλώσσα και εκφράζονται με εικόνες.

Ο άνθρωπος δημιουργεί σύμβολα εντελώς ασυνείδητα και αυθόρμητα.

Σύμβολα βρίσκουμε μέσα στην τέχνη, τη γλώσσα, τα όνειρα, τους ελεύθερους συνειρμούς.

‘Ο συμβολισμός έχει τόση ψυχική ενέργεια ώστε είμαστε υποχρεωμένοι να την προσέχουμε’

‘Ο συμβολισμός συνδέεται με τα βαθύτερα ένστικτα μας’ (Καρλ Γιουνγκ) 

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές ασκούνται στην γλώσσα της ανάγνωσης των συμβόλων και την ερμηνεία τους. Υπάρχουν ατομικά και συλλογικά σύμβολα. Τα σύμβολα βρίσκονται μέσα στις εικόνες και τα όνειρα. Τα σύμβολα είναι κοινά στους ανθρώπους, έχουν όμως μία διαφορετική σημασία για τον καθένα και ερμηνεύονται με τη βοήθεια ενός ατομικού κώδικα.

 

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (120 ώρες)

Το μάθημα αυτό είναι θεωρητικό και βιωματικό. Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην πράξη.

Αναγνωρίζοντας μέσα από την ελεύθερη έκφραση την αφυπνιστική δύναμη της Τέχνης, καταρτισμένοι επιστημονικά, με μια μεθοδολογία η οποία εμπεριέχει τις θεραπευτικές ιδιότητες των εικαστικών υλικών και επιφανειών στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού, ανακαλύπτουμε μια εσωτερική πηγή, γεμάτη ιδέες και οράματα η οποία μπορεί να μας στηρίξει και να μας τροφοδοτήσει προσωπικά και επαγγελματικά.

Στο μάθημα θα δοθούν από το χώρο της επιστήμης (Ψυχολογία – Ψυχιατρική) πολύτιμες πληροφορίες γύρω από την εφαρμογή του ανεξάντλητου φάσματος των εικαστικών τεχνών (τεχνικές, σύμβολα, γνωριμία με σύγχρονη τέχνη και πολυμέσα κλπ) σε χώρους θεραπείας, Συμβουλευτικής και αυτογνωσίας.

Ο σπουδαστής εκπαιδεύεται στην ελεύθερη έκφραση μέσω των εικαστικών δημιουργιών. Μαθαίνει να κατανοεί τη δυναμική της Ψυχικής διαταραχής έτσι όπως αυτή αποδίδεται μέσα από το έργο. Εκπαιδεύεται στην απεικονιστική έκφραση, την προβολή, την ερμηνεία και τη θεραπεία μέσω της δημιουργικής έκφρασης. 

Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο.

 

ΠΡΟΒΟΛΙΚΑ ΤΕΣΤ (80 ώρες)

Ενδεικτικό περιεχόμενο

Η ζωγραφιά αποτελεί το πρώτο και κυρίαρχο μέσο έκφρασης του παιδιού και του συναισθηματικού του κόσμου, αλλά και το πρώτο ενδεικτικό μέσο της νοητικής- γνωστικής του ανάπτυξης.

Τα προβολικά τεστ “drawing techniques” αποτελούν ένα πολύ ισχυρό διαγνωστικό μέσο για παιδαγωγούς και παιδοψυχολόγους. Όπως καταλαβαίνουμε και από την ονομασία τους τα ‘προβολικά’ τεστ στηρίζονται στην ερμηνεία των ‘προβολών’ που κάνει ο άνθρωπος πάνω στο χαρτί. Μέσω των έργων του ο άνθρωπος προβάλει τον εαυτό του, τα συναισθήματά του, την ιδιοσυγκρασία του, τις επιθυμίες του, τις φαντασιώσεις του.

Τα προβολικά τεστ παρουσιάζουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στο κομμάτι της διάγνωσης συναισθηματικών αλλά και πιο σοβαρών διαταραχών όπως διάφορες μορφές ψύχωσης.

Μπορούν να αποκαλύψουν κρυμμένες πτυχές της προσωπικότητας και να βοηθήσουν πάρα πολύ τον ψυχολόγο στη διάγνωση και θεραπεία διαταραχών.

Το κάθε προβολικό τεστ έχει κάποιες στανταρισμένες κλίμακες εγκυρότητας και αξιοπιστίας.

Ο βαθμός αξιοπιστίας και εγκυρότητας αναγράφεται πάνω στο κάθε τεστ.

Τα περισσότερα τεστ όσον αφορά την ερμηνεία τους στηρίζονται σε έρευνες με όσον το δυνατόν μεγαλύτερο δείγμα πληθυσμού, γι’ αυτό και μπορούμε να έχουμε κάποιες συγκεκριμένες οδηγίες όσον αφορά την ερμηνεία τους.

Από κει και πέρα ο ψυχολόγος χρησιμοποιεί παράλληλα το ένστικτο του, τη διορατικότητά του,  τις εμπειρίες του από προηγούμενες παιδικές ζωγραφιές.

  • Τεστ της ανθρωπινης φιγούρας (DAP)
  • Τεστ της οικογενειας
  • Χρωμοτεστ
  • Το τεστ των ζώων
  • TAT ( Thematic Apperception Test)
  • FTT (Fairy Taly Test)
  • Family Kinetic test
  • T.P ( Draw a house, a tree and a person)
  • Mother and Child ( Draw a mother with her child)
  • Family Kinetic Test( Draw a family)
  • Visual Motor Gestalt Test
  • A.T ( Thematic Apperception Test)
  • Bender- Gestalt
  • Goodenough- Harris drawing test
  • Rorschach Test

Τρόποι διδασκαλίας:

Το μάθημα είναι θεωρητικό και βιωματικό.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ART THERAPY

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΒΙΤΑ ΜΠΑΡΤΖΕΛΗ

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση τρόπων προσέγγισης και ψυχολογικής παρέμβασης παιδιών και εφήβων μέσα από τη χρήση της συμβολικής έκφρασης και η εκπαίδευση στη χρήση της τέχνης στη συμβουλευτική για παιδιά.

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Θεραπεία μέσω των Εικαστικών, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία, Χοροθεραπεία ).  Οι σπουδαστές παρακολουθούν  βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης.  Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον πέντε ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

 

ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (40 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με τις βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες , την θεραπευτική σχέση, την σχέση αναλυόμενου-αναλυτή.

Διδάσκονται σε βάθος οι βασικές Ψυχαναλυτικές έννοιες όπως η θεραπευτική συμμαχία, η έννοια της μεταβίβασης, ειδικές μορφές μεταβίβασης, η αντιμεταβίβαση.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν τις βασικές θεραπευτικές δεξιότητες
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ψυχαναλυτικές έννοιες ( μεταβίβαση, αντιμεταβίβαση)
  • Να είναι σε θέσει να ερμηνεύουν τη δική τους στάση απέναντι στη θεραπεία και αυτή του πελάτη  

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η θεραπευτική συμμαχία
  • Μεταβίβαση
  • Ειδικές μορφές Μεταβίβασης
  • Αντι-Μεταβίβαση
  • Αντίσταση
  • Εκδραμάτιση
  • Ερμηνείες, Παρεμβάσεις, Επίγνωση
  • Θεραπευτική Επεξεργασία

 

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ  (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΦΑΡΑΚΗ

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κάνουν κλινική διάγνωση
  • Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

 

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ  (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΚΡΙΣΤΗ ΛΑΓΟΓΙΑΝΝΗ

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους απο την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατα τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

 

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ - ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ  (60 ΩΡΕΣ)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ

  • Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Θεραπεία μέσω των εικαστικών τεχνών στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

 

ΕΠΟΠΤΕΙΑ (80 ώρες)

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία,Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε,Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση ( χτίσιμο εμπιστοσύνης ),Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της θεραπείας μέσω των Εικαστικών στη θεραπεία.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρεια και την υπόλοιπη ομάδα.
 
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών και επαγγελμάτων Υγείας. Απόφοιτοι Σχολής Καλών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής, Κινηματογράφου και άλλων καλλιτεχνικών σχολών.

Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης να γίνουν δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης

ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

Το ετήσιο κόστος είναι 2.000€ πλέον εγγραφή 500€

Το ποσό των 2.000€ μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις

Για εγγραφές που θα πραγματοποιηθούν έως 31/7/2020 τα δίδακτρα είναι 2.000€

Ετήσια δίδακτρα για το 2ο και το 3ο έτος σπουδών: 1500€

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα είναι ετήσιο.

Ημερομηνία έναρξης: 01/03/2021

Ολοκλήρωση προγράμματος: 31/5/2021

Α’ Εξάμηνο: Οκτώβριος 2020 – Ιανουάριος 2021

Β’ Εξάμηνο: Μάρτιος – Μάιος 2021

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
 
Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας & Υπεύθυνη του Προγράμματος)

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών(2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales ( 2006) . Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στην  Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales(2008).

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο, έχει δίπλωμα του μοντέρνου χορού (Modern Theater, ISTD) (2010) , και στο φλαμένκο (Spanish Dance Society ) και Trinity Guildhall (2009) Επίσης έχει ασχοληθεί με το σύγχρονο χορό( τεχνική release) , jazz , μοντέρνο   αφρικάνικο χορό (afro-modern, τεχνική Katherine Dunham) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός- Χώρος (Μέτσης)  , σχολή χορού PK Dance school.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Έχει παρακολουθήσει σεμιναριακούς κύκλους με αξιόλογους χορευτές του Flamenco όπως η Roza Belmonte, ο Mario Maya και Cristina Hoyos.

Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναριακών μαθημάτων και ρεπερτόριο με την Elizabeth Roxas –Dorish (Former principal dancer ‘Alvin Ailey’ American Dance Theater με εξειδίκευση στην   τεχνική Horton ( Modern Dance ,Horton Technique και με τον Bernard Gaddis (Contemporary West Dance Theater) με τεχνική σύγχρονου μπαλέτου ( contemporary ballet) τα έτη 2016-17.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού  και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Παρακολούθησε τρεις κύκλους σεμιναρίων στη Χοροθεραπεία με θέμα ‘ Συνειδητοποιήσεις και εκφραστικότητα’ από τη Leda Shandala στον πολυ χώρο πολιτισμού και τεχνών Shantom (2014-15-16). Παρακολούθησε σεμινάρια με θέμα ΄Προσέγγιση στη Χοροκινητική θεραπεία ‘ και ‘Πρωτόγονη έκφραση’ στην Ένωση Χοροθεραπείας (2014). Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής  Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού( 2017) . Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης   Laban Movement Analysis από την Εριφύλη Δαφέρμου. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics.

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική  ( Αναλυτική –Γιουγκιανή) κατεύθυνση ,θεραπεύτρια μέσω της κίνησης  και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία και θεραπεία μέσω των εικαστικών) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.  Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες ( active imagination, authentic movement , guided imagery) .

Εξειδικεύεται στη χορήγηση των  ιχνογραφικών προβολικών  τεστ διάγνωσης , Η.T.P(House–Tree- Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, Fairy TaleTest.

Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ Career Guidanceκαι Ariston Learning Styles( τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων) και Τεστ των Ημισφαιριών .Έχει εκπαιδευτεί στην χορήγηση του τεστ επιλογής συντρόφων ‘ Why we chose the mates we do ‘ της Anne Teach worth (  ψυχογενετικό μοντέλο).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα» 

Είναι μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

 
Εβίτα Μπάρτζελη, Ψυχολόγος/ Art – Therapist

Η Ευδοκία Μπάρτζελη είναι Απόφοιτος Αριστούχος Καλών Τεχνών του Bari, ζωγράφος – χαράκτης.

Επίσης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales, μέλος της BPS.

Απόφοιτος του Μετεκπαιδευτικού Προγράμματος «Συμβουλευτική οικογένειας σε άτομα με Σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή» της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής (ΕΠΙΨΥ).

Είναι κάτοχος Master στο Art Therapy από το Πανεπιστήμιο της Νάπολης συνεργαζόμενο με το UCLA της Αμερικής.

Χρησιμοποιεί τα Art-test της Ψυχολόγου Ερευνήτριας Paola Federici τα οποία είναι «Το τεστ της οικογένειας με ζώα» και το «Τεστ των χρωμάτων» διαγνωστικά και αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Εξειδικεύεται σε διερευνητικά ζωγραφικά τεστ, έχοντας ως απώτερο στόχο τους την εξωτερίκευση των εσωτερικών ζητημάτων.

Έχει σπουδάσει πιάνο και έχει πτυχίο στην θεωρία και ιστορία της μουσικής.

Εργάζεται έως σήμερα ως εκπαιδευτικός και ψυχολόγος.

 
Τραγέα Ελένη, Διδάκτωρ της θεωρίας Τέχνης- Ιστορικός Τέχνης

ΤΡΑΓΕΑ ΕΛΕΝΗ

Σπούδασε Αρχαιολογία / Ιστορία Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Στο Αγγλικό Πανεπιστήμιο Essex έκανε το Μεταπτυχιακό της πάνω στη Θεωρία και την Ιστορία της Μοντέρνας Τέχνης και στον Κινηματογράφο.

Ολοκλήρωσε το διδακτορικό στη Θεωρία του Κινηματογράφου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στηn διδασκαλία ενηλίκων και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με την κοινωνική, φιλοσοφική και ψυχαναλυτική ανάλυση της κινηματογραφικής εικόνας.

Είναι επίσης, ερασιτέχνης φωτογράφος με εκθέσεις στο ενεργητικό της.

Θεοδώρα Παπαναστασοπούλου, Εικαστική Θεραπεύτρια

Η Θεοδώρα Παπαναστασοπούλου είναι Εικαστική Θεραπεύτρια R.N.C.P.(ευρωπαϊκή πιστοποίηση και αναγνώριση),πτυχιούχος Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας και Έρευνας στην Εικαστική Θεραπεία Arles, Γαλλίας καιτου Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστημίου Πατρών.

Είναι διαπιστευμένο ενεργητικό μέλος της Διεθνούς Εταιρείας Ψυχοπαθολογίας της Έκφρασης και Εικαστικής Θεραπείας –SIPEAT, με συνεχή συμμετοχή σε συνέδρια και επαγγελματικές καταρτίσεις σε Γαλλία και Ελλάδα. Έχει δουλέψει στη Γαλλία με παιδιά σε Παιδοψυχιατρική Κλινική, Ιατρο-Παιδαγωγικό Κέντρο (ΙΜΕ) και Ιατρο-Κοινωνικό Κέντρο Πρώιμης Δράσης στην πρώτη ηλικία (CAMSP), του Νοσοκομείου Jacques Lacarin Vichy και με ενήλικες σε Κέντρο Ημέρας.

Από το 2015 εργάζεται στην Πάτρα ως ιδιώτης Εικαστική Θεραπεύτρια και ως εξωτερικός συνεργάτης σε χώρους ψυχικής υγείας και μη, όπου πραγματοποιεί Βιωματικά Εργαστήρια Εικαστικής Θεραπείας για ενήλικες, Ατομικές συνεδρίες αλλά και Ομάδες παιδιών εικαστικής έκφρασης και θεραπείας.

Η εθελοντική της εργασία στην παιδοψυχιατρική κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών αλλά και σε Συλλόγους Σ.Ο.Ψ.Υ., Άλμα Ζωής και Φλόγα Πατρών, λειτούργησε ως σημείο αναφοράς για την μετέπειτα επαγγελματική της πορεία.

Μαρία Κατσιφαράκη - Ψυχολόγος, PhD

Η Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία.

Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).

Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University.

Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια.

Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.

Κρίστη Λαγογιάννη, Ψυχολόγος, PhD

Η Κρίστη Λαγογιάννη έχει σπουδάσει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire με διαπιστευμένο πτυχίο Bachelor of Science (Hons) απο το British Psychological Society.

Συνέχισε τις σπουδές της στο πανεπιστήμιο του Nottingham για Master of Science στην ψυχολογία της αποκατάστασης και αποθεραπείας και στη συνέχεια, ολοκλήρωσε το διδακτορικό (PhD) της με υποτροφία, στην εφαρμοσμένη ψυχολογία με ειδίκευση την διάθεση και την γνωστική έκπτωση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Είναι επίσης κάτοχος ανωτέρου διπλώματος (Level 5) συμβουλευτικής (προσωποκεντρική προσέγγιση) καθώς και διπλώματος για τεχνικές συμβουλευτικής για παιδιά και νέους.

Έχει κάνει την πρακτική της με ειδικό και γενικό πληθυσμό και έχει ερευνητικό ενδιαφέρον στα ψυχογηρηατρικά και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Έχει πείρα γύρω από την επιληψία, τον αυτισμό, τις ειδικές ανάγκες καθώς και τις δύσκολες και επιθετικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αυτά.

Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με το Βραζιλιάνικο Jiu Jitsu και στο παρελθόν έχει διδάξει παιδικά τμήματα στην Αγγλία.

 
4ε - Μαυρομματαίων 25, 104 34 - Αθήνα, Τηλ: 210-8217710, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.