Παιγνιοθεραπεία
Μαυρομματαίων 25 - Αθήνα  e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τηλεφωνήστε μας στο 210-8217710
4Εψιλον
Ελληνική Εταιρεία
Εκπαίδευσης & Επιμόρφωσης

Παιγνιοθεραπεία

ΝΕΑ ΕΝΑΡΞΗ: 18/10/2021

Μετεκπαίδευση στην Ψυχοδυναμική – Ανθρωπιστική προσέγγιση μέσω της Παιγνοθεραπείας (Μονοετές & Τριετές πρόγραμμα σπουδών) 

H Παιγνιοθεραπεία ως μέθοδος θεραπείας χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως βασικό επικοινωνιακό και θεραπευτικό εργαλείο.

Η Παιγνιοθεραπεία χρησιμοποιεί και πολλά άλλα μέσα όπως το θέατρο, το παιχνίδι ρόλων, τον αυτοσχεδιασμό, το κουκλοθέατρο, τη ζωγραφική, τη μουσική, το παραμύθι, την αφήγηση ιστορίας, τη μεταμφίεση, τη μάσκα, τον πηλό, την άμμο.

Η Παιγνιοθεραπεία ως θεραπευτική μέθοδος απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες.

Το βασικό θεραπευτικό μέσο είναι το παιχνίδι. Όλα τα παιδιά αγαπούν τα παιχνίδι και έχουν τη θέληση και τη διάθεση να παίξουν. Το παιδί επικοινωνεί τις ανάγκες του, τους προβληματισμούς του, τις σκέψεις του μέσα από το παιχνίδι. Το παιχνίδι είναι ένα παιδαγωγικό μέσο μέσα από το οποίο το παιδί εκφράζεται ελεύθερα και μαθαίνει να εξερευνά το περιβάλλον του. Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως διαγνωστικό και θεραπευτικό εργαλείο. Το παιδί παίζει ελεύθερα μέσα σε ένα ασφαλές πλαίσιο με την παρουσία του θεραπευτή.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού το παιδί μπορεί να βιώσει συγκρούσεις και δυσάρεστα συναισθήματα , τα οποία αντέχει να αντιμετωπίσει γιατί γίνονται στη διάρκεια του παιχνιδιού και όχι της πραγματική του ζωής.

Το παιχνίδι δίνει στο παιδί την απαραίτητη ‘ συμβολική απόσταση’ να αντιμετωπίσει αρνητικά συναισθήματα και καταστάσεις που τις νιώθει απειλητικές ή επικίνδυνες και φοβάται να τις προσεγγίσει.

Το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να μπει σε ρόλους και να εξερευνήσει εναλλακτικές λύσεις .

Βοηθά τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αντιμετωπίσουν τις συναισθηματικές τους διακυμάνσεις και εσωτερικές συγκρούσεις χρησιμοποιώντας το παιχνίδι ως μορφή έκφρασης και εκτόνωσης.

Η Παιγνιοθεραπεία είναι μία μη κατευθυντική μέθοδος ψυχοθεραπείας που βοηθά το παιδί να εκφραστεί μέσα σε ένα περιβάλλον αποδοχής και ελευθερίας.

Στόχος της Παιγνιοθεραπείας είναι η αλλαγή στάσεων του παιδιού απέναντι στα πράγματα, η συνειδητοποίηση των εσωτερικών του συγκρούσεων, η επίτευξη αυτοπεποίθησης και ηρεμίας.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο στόχος του προγράμματος  είναι να φέρει τους σπουδαστές σε επαφή με τις βασικές αρχές και πρακτικές της Παιγνιοθεραπείας. Η προσέγγιση των θεμάτων γίνεται με βιωματικό τρόπο ενώ ακολουθεί η σύνδεσή τους με το θεωρητικό υπόβαθρο της Παιγνιοθεραπείας. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι συμμετέχοντες διευκολύνονται στην αυτοέκφρασή τους και στην ανάπτυξη του δημιουργικού τους δυναμικού με έναν μη απειλητικό τρόπο. Στο τέλος του μαθήματος, οι σπουδαστές θα έχουν αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση της φιλοσοφίας της Παιγνιοθεραπείας αλλά και της εφαρμογής της σε διαφορετικούς πληθυσμούς (κλινικούς, μη κλινικούς), σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (παιδιά, εφήβους, ενήλικες), καθώς και σε διαφορετικά πλαίσια (κέντρα πρόληψης- θεραπείας- αποκατάστασης, σχολεία, νοσοκομεία, κλπ). Οι σπουδαστές θα πειραματιστούν με διαφορετικά μέσα (άμμο, μινιατούρες, πηλό, πλαστελίνη, ζωγραφική, αποκριάτικες μάσκες- κοστούμια, κλπ) ώστε να βρει ο καθένας ποιο είναι αυτό που τον διευκολύνει να εκφραστεί καλύτερα.

Η αξιολόγηση γίνεται μέσω  βιωματικών ασκήσεων και γραπτών εργασιών.

Οι απόφοιτοι μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα σε Ιδιωτικό χώρο παιγνιοθεραπείας, σε Κέντρα ψυχικής υγείας , Κέντρα φιλοξενίας παιδιών, Κέντρα ειδικής αγωγής, Κέντρα με παιδιά, εφήβους, Γηροκομεία ,Χώρους εκπαίδευσης , σχολεία, Κέντρα Απεξάρτησης , Κλινικές, νοσοκομεία, Κέντρα Αποκατάστασης.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 1ο έτος
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
  • Ψυχολογία - 100 ώρες - Μάθημα κορμού
    • Αναπτυξιακή ψυχολογία - 30 ώρες
    • Ψυχοθεραπευτικές Σχολές/προσεγγίσεις - 40 ώρες
    • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες
  • Παιγνιοθεραπεία - Το παιχνίδι ως μέσο έκφρασης - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Βιωματική ομάδα Ροτζεριανή Προσέγγιση - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
B’ ΕΞΑΜΗΝΟ
  • Τέχνες & Ψυχανάλυση: γνωριμία με τις δημιουργικές θεραπείες - 50 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Βιωματικά εργαστήρια: γνωριμία με τις θεραπείες μέσω τέχνης - 30 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Παιγνιοθεραπεία - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Art Therapy - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης

Εργασία Α’ έτους

  • Γραπτή εργασία 1.500 λέξεων με θέμα επιλογής από την ύλη του μαθήματος ψυχολογίας
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 2ο έτος
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
  • Εξελικτική Ψυχολογία - 40 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Παιγνιοθεραπεία - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες
  • Ψυχομετρικά τεστ - 10 ώρες - Μάθημα κορμού
Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ
  • Βιωματική ομάδα - ροτζεριανή Προσέγγιση - 40 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ψυχαναλυτικές Ένοιες - 20 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Ψυχολογική ανάλυση του παραμυθιού - 20 ώρες
  • Δραματοθεραπεία - 20 ώρες
  • Μουσικοθεραπεία - 20 ώρες
  • Ομαδική Εποπτεία - 40 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες θεραπείας
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 3ο έτος
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
  • Δεξιότητες στην Παιγνιοθεραπεία - 20 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Μεθοδολογία Διατύπωσης Περιπτώσεων (Case Study Methodology) - 10 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Κλινική Ψυχολογία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
B’ ΕΞΑΜΗΝΟ
  • Γιουνγκιανή Ανάλυση ονείρων μέσα από τις Τέχνες - Σύμβολα στην Παιγνιοθεραπεία (θεωρητικό - βιωματικό) - 60 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Εξελικτική Ψυχολογία - 30 ώρες - Μάθημα κορμού
  • Θεραπεία μέσω άμμου: εμβάθυνση στην τεχνική (βιωματικό) - 30 ώρες - Μάθημα Θεωρίας Προσέγγισης
  • Ομαδική Εποπτεία - 35 ώρες
  • Πρακτική εξάσκηση - 80 ώρες θεραπείας

Εργασία Γ’ έτους

  • Παρουσίαση και παράδοση ενός περιστατικού (Case study), 1.000-1.500 λέξεις
  • Ατομική ανάλυση: 150 ώρες
ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (100 ΩΡΕΣ)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Το μάθημα αυτό στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις θεωρητικές προσεγγίσεις των Σχολών Ψυχοθεραπείας. Συγκεκριμένα διδάσκονται την Ψυχαναλυτική Προσέγγιση του Sigmund Freud, την Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G. Jung, τη Λακανική Ψυχανάλυση, την Μπηχεβιοριστική Προσέγγιση, την Αντλεριανή Προσέγγιση, την Ολιστική Προσέγγιση, την Ανθρωπιστική Προσέγγιση του Carl Rogers, την Υπαρξιστική Προσέγγιση του Irvin D. Yalom, την Ψυχοσυνθετική Προσέγγιση του Robeto Assaggioli. Οι φοιτητές προσεγγίζουν τις σχολές Ψυχοθεραπείας σε βάθος και παράλληλα γίνονται case studies ανά προσέγγιση για καλύτερη κατανόηση της θεραπευτικής σχολής.

Επίσης οι σπουδαστές διδάσκονται Αναπτυξιακή Ψυχολογία, όλα τα αναπτυξιακά στάδια, την ανάπτυξη της προσωπικότητας μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις του Sigmund Freud, Melanie Klein, D.W Winnicott, R.A Spitz, Margaret Mahler J. Lacan.

Οι σπουδαστές διδάσκονται Κλινική Ψυχολογία. Μαθαίνουν να κάνουν κλινική διάγνωση. Διδάσκονται τις νευρωτικές και ψυχωτικές διαταραχές και τις Διαταραχές Προσωπικότητας.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να γνωρίζουν σε βάθος όλες τις βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις
  • Να μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη μία επιλεγμένη σχολή ψυχοθεραπείας
  • Να μπορούν να διακρίνουν βάση ποιων εμπειριών που αναφέρονται σε συγκεκριμένα ηλικιακά στάδια διαμορφώθηκε η δομή της προσωπικότητας
  • Να μπορούν να διακρίνουν σε ποιο αναπτυξιακό στάδιο υπάρχει καθήλωση
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο
  • Να μπορούν να κάνουν κλινική διάγνωση ανάμεσα στις τρεις δομές ( νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Να μπορούν να προτείνουν θεραπευτική μέθοδο ανάλογη με την ψυχοπαθολογία του πελάτη

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Ψυχαναλυτική & νέο ψυχαναλυτική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl Gustav Jung, Jaques Lacan)
  • Η αναλυτική προσέγγιση του Carl Gustav Jung
  • Λακανική ψυχανάλυση
  • Μπηχεβιοριστική προσέγγιση / συστημική προσέγγιση
  • Αντλεριανή προσέγγιση
  • Ανθρωπιστική, ολιστική, υπαρξιστική προσέγγιση
  • Ψυχοσύνθεση (Roberto Assagioli)
  • Gestalt (Ψυχογενετικό μοντέλο Anne Teachworth)
  • Εξελικτική ψυχολογία στάδια ανάπτυξης Sigmund Freud-Eric Erikson, Melanie Klein, Margaret Malher, Heinz Kohut, Donald Winnikott
  • Στάδια ανάπτυξης ο ρόλος της μητέρας & του πατέρα στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, η θεωρία της ασφάλειας (John Bolby ,Mary Ainsworth)
  • Κλινική ψυχολογία (νευρώσεις, ψυχώσεις, διαταραχές προσωπικότητας)
  • Νευρωτικές διαταραχές (αιτιολογία – διάγνωση - αντιμετώπιση)
  • Ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας (αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση)

 

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ - ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (40 ώρες)

Ενδεικτικό περιεχόμενο     

Η άμμος, Η μουντζούρα, Κάρτες, Ιστορία με τη χρήση της μπάλας, Κολάζ, Έμβλημα, Χταπόδι – χλαπάτσα, Ζωγραφική, Περίγραμμα σώματος, Το μονοπάτι της ζωής, Πλαστελίνη, Μάσκα, Ιστορία με 6 κομμάτια, Παραμύθι, Σπιρτόκουτα, Άσκηση με λουλούδι, Άσκηση αυτογνωσίας - συνάντηση με το σοφό.

  • Παίζοντας και παρατηρώντας τα παιδιά
  • Δραματοθεραπεία για παιδιά
  • Μουσικοκινητική αγωγή
  • Το παιδικό ιχνογράφημα
  • To παιδικό παραμύθι

ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

  • ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ (EMBODIMENT)
  • ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ (PROJECTION)
  • ΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΩΝ ΡΟΛΩΝ (ROLE PAYING)

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (50 ώρες)

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές  προσεγγίσεις οι οποίες  συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία. Ο σπουδαστής μελετά  τις  Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στην Θεραπεία μέσω των εικαστικών.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του CarlG. Jung.

 

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΜΜΟΥ -  SAND PLAY THERAPY ( 40 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΡΙΑ Α. ΧΡΗΣΤΟΥ

Η Θεραπεία μέσω της άμμου εφαρμόζεται σε παιδιά και ενήλικες και έχει θεαματικά αποτελέσματα.

Ο θεραπευόμενος έχει στη διάθεσή του ένα δοχείο με άμμο και μία Συλλογή από μινιατούρες (σπιτάκια, δεντράκια, πέτρες, καραβάκια, ανθρωπάκια, σύμβολα). Είναι καλό η συλλογή να είναι μεγάλη και να περιέχει πολλές διαφορετικές μινιατούρες που μπορούν να εκφράσουν διαφορετικές καταστάσεις.

Οι Μινιατούρες δρουν ως σύμβολα- αρχέτυπα.

Ο θεραπευόμενος σχηματίζει ελεύθερα και χωρίς καθοδήγηση αναπαραστάσεις στην άμμο και τοποθετεί τις μινιατούρες .

Ο θεραπευτής παραμένει σιωπηλός, αφήνει τον θεραπευόμενο να εκφραστεί ελεύθερα, απλά παρατηρεί χωρίς να καθοδηγεί τη διαδικασία ή να προτείνει ιδέες και λύσεις.

Στόχος είναι να εκφραστεί ο θεραπευόμενος εντελώς ελεύθερα και αβίαστα ώστε να‘ συμβολίσει’ το πρόβλημα , να εκφράσει τον εσωτερικό του κόσμο, να προβάλει τις συγκρούσεις του με την τοποθέτηση των μινιατούρων πάνω στην άμμο.

Το μάθημα αμμοθεραπείας αποτελείται από ενότητες  στην ψυχολογία του Γιουνγκ, τη μυθολογία, την εργασία των ονείρων, τις πνευματικές παραδόσεις και τη συμβολική διαδικασία. Πραγματοποιείται με κλινικό και θεραπευτικό υλικό περιπτώσεων παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Η ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος κατάρτισης αποφέρει εντυπωσιακή εμβάθυνση στη κατανόηση της αμμοθεραπείας κατά την Kalff.

  • Ιστορία του Sandplay therapy
  • Ιστορία και βιογραφικό της Ντόρα Καλφ
  • Jungian/ Kalffian Sandplay πρακτική
  • Μέθοδος Jungian/ Kalffian Sanplay ( μέθοδος, δεξιότητες, εφαρμογή)
  • Διαφορετικές χρήσεις ξηρής & υγρής άμμου
  • To σύμβολο & το παιχνίδι
  • Η συλλογή μινιατουρών στο sand play
  • Ο συμβολισμός στη θεραπεία sand play
  • Το παιχνίδι στη θεραπεία sand play
  • Το παιχίδι ως μεσολαβητής συνειδητού και ασυνειδήτου
  • Ελεύθερος και προστατευόμενος χώρος (free and protected space) στο Kalffian Sandplay
  • Sand tray therapy & νευροεπιστήμες
  • Κατευθυντικό μοντέλο sand tray therapy
 
Η ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ CARL ROGERS (80 ΩΡΕΣ)

Εισηγήτρια : Κρίστη Λαγογιάννη

Το μάθημα στοχεύει στην γνωριμία των φοιτητών με όλες τις βασικές αρχές της Ροτζεριανής Προσέγγισης. Συγκεκριμένα, το μάθημα διδάσκεται σαν βιωματική ομάδα και σκοπός της είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν όλες τις βασικές έννοιες σύμφωνα με τον Ρότζερς μέσα από τις δικές τους εμπειρίες. Οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες και σκέψεις, να εκφραστούν σε ομαδικό αλλά και προσωπικό επίπεδο και να αλληλεπιδράσουν με τις εμπειρίες των συμφοιτητών τους. Ουσιαστικά, οι φοιτητές γίνονται οι ίδιοι case studies με σκοπό της κατανόηση όχι μόνο της προσέγγισης αλλά και της δυσκολίας να εκφράζονται, να κατανοούν, και να χειρίζονται τα δικά τους συναισθήματα αλλά και να αντιδρούν σε άλλα άτομα υπό ευάλωτες συνθήκες.

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • να κατανοήσουν τη σύνδεση των βασικών αρχών της Ροτζεριανής προσέγγισης με την Ψυχολογία και πώς αυτές συνδέονται με την ψυχική υγεία και ισορροπία
  • να εξοικειωθούν με τις θεωρίες προσωπικότητας σύμφωνα με τον Rogers
  • να μπορούν να κατανοήσουν πως εφαρμόζονται οι βασικές έννοιες της προσέγγισης στην ανάλυση προβλημάτων
  • να κατανοήσουν γιατί οι βασικές έννοιες της προσέγγισης είναι τόσο σημαντικές

 Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Εαυτός
  • Τάση Πραγμάτωσης
  • Τάση Αυτοπραγμάτωσης
  • Πραγματικός και Ιδανικός Εαυτός
  • Αντίληψη Εαυτού
  • Θεραπευτικές Συνθήκες
  • Άνευ Όρων Αποδοχή/Ανεπιφύλακτη Θετική Αναγνώριση
  • Ενσυναισθική Κατανόηση
  • Εναρμόνιση και Γνησιότητα
 
ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (120 ώρες)

Ο στόχος του μαθήματος είναι να φέρει τους σπουδαστές σε επαφή με τις βασικές αρχές και πρακτικές της Παιγνιοθεραπείας. Η προσέγγιση των θεμάτων γίνεται με βιωματικό τρόπο ενώ ακολουθεί η σύνδεσή τους με το θεωρητικό υπόβαθρο της Παιγνιοθεραπείας. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι συμμετέχοντες διευκολύνονται στην αυτοέκφρασή τους και στην ανάπτυξη του δημιουργικού τους δυναμικού με έναν μη απειλητικό τρόπο. Στο τέλος του μαθήματος, οι σπουδαστές θα έχουν αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση της φιλοσοφίας της Παιγνιοθεραπείας αλλά και της εφαρμογής της σε διαφορετικούς πληθυσμούς (κλινικούς, μη κλινικούς), σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (παιδιά, εφήβους, ενήλικες), καθώς και σε διαφορετικά πλαίσια (κέντρα πρόληψης- θεραπείας- αποκατάστασης, σχολεία, νοσοκομεία, κλπ). Οι σπουδαστές θα πειραματιστούν με διαφορετικά μέσα (άμμο, μινιατούρες, πηλό, πλαστελίνη, ζωγραφική, αποκριάτικες μάσκες- κοστούμια, κλπ) ώστε να βρει ο καθένας ποιο είναι αυτό που τον διευκολύνει να εκφραστεί καλύτερα.

Το συγκεκριμένο μάθημα έχει ως κύριο μέλημα τη γνωριμία και την εξοικείωση των σπουδαστών με τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην Παιγνιοθεραπεία. Για αυτό το σκοπό χρησιμοποιούνται: φωνή, κίνηση, πηλός, ζωγραφική, χρήση της άμμου, παίξιμο ρόλων, παραμύθια και άλλοι μέθοδοι. Οι βιωματικές ασκήσεις δημιουργικής έκφρασης βοηθούν τους φοιτητές να αποκτήσουν την εμπειρία και τον τρόπο εφαρμογής τους, συνδέοντας τα παράλληλα με τη θεωρία. Πιο συγκεκριμένα οι σπουδαστές θα γνωρίσουν και θα εξοικειωθούν με τα παρακάτω:

Μέχρι το τέλος του έτους οι σπουδαστές θα μπορούν:

  1. Να γνωρίζουν τις βασικές αρχές της Παιγνιοθεραπείας
  2. Το παιχνίδι ως θεραπευτικό μέσο και ο ρόλος της παιγνιοθεραπείας
  3. Τα μοντέλα της Παιγνιοθεραπείας (Κατευθυντική και μη κατευθυντική)
  4. Θεραπευτικό συμβόλαιο με γονείς-παιδί-ομάδα
  5. Η σημασία του πρωταρχικού δεσμού και η παιγνιοθεραπευτική σχέση
  6. Τα βασικά στάδια εξέλιξης του παιχνιδιού (μοντέλο EPR) και γνωριμία με τα παιχνίδια και τη χρήση αυτών
  7. Το πως φτιάχνουν το θεραπευτικό συμβόλαιο με το παιδί
  8. Τα στάδια κατά την Παιγνιοθεραπευτική διαδικασία
  9. Το ρόλο του Παιγνιοθεραπευτή
  10. Τον τρόπο εφαρμογής διάφορων τεχνικών και ασκήσεων της άμμου, του πηλού, των ζώων και της ζωγραφικής

 

ΔΕΚΤΙΚΗΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ GUIDED IMAGERY & MUSIC (GIM) - (40 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΡΡΑΣ

Η καθοδηγούμενη φαντασία είναι μία τεχνική που εφαρμόζεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με σημαντικά θεραπευτικά αποτελέσματα

Ο θεραπευτής βάζει μία ήρεμη μουσική και ο πελάτης ξαπλώνει χαλαρά

Ο θεραπευτής περιγράφει εικόνες τοπία μνήμες που εικονοποιούνται μέσα από τη φαντασία

Ο πελάτης μπορεί να αφεθεί ελεύθερος να βιώσει μνήμες , εικόνες , παιδικές αναμνήσεις , μελλοντικά σχέδια

Η τεχνική αυτή χρησιμοποιεί τη δύναμη της μουσικής συνδυάζοντάς την και με άλλες μεθόδους.

Η μουσική κινητοποιεί τον ανθρώπινο ψυχισμό ,διεγείρει συναισθηματικές καταστάσεις.

Με τη βοήθεια της μουσικής ακρόασης ο θεραπευόμενος βιώνει συναισθήματα, έχει νοητικές εικόνες, ανακαλεί μνήμες και γεγονότα του παρελθόντος.

Το υλικό που αναδύεται μέσω της τεχνικής αυτής μπορεί να αξιοποιηθεί θεραπευτικά με διάφορες ψυχοθεραπευτικές μεθόδους λεκτικές ή μέσω άλλων τεχνών .

Ο θεραπευόμενος φαντάζεται σκηνές, τοπία, εικόνες, μελωδίες, ήχους, χρώματα, έρχεται σε επαφή με όλες του τις αισθήσεις

Το μυαλό έρχεται σε επαφή με το σώμα.

Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η τεχνική αυτή έχει ευεργετικές επιδράσεις στη συναισθηματική και σωματική υγεία. Είναι μία ενεργή διαδικασία από πλευράς του θεραπευόμενου. Έχει θεαματικά αποτελέσματα στην ανάρρωση και στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.

 
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (30 ώρες)

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Χοροθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Θεραπεία μέσω των Εικαστικών Τεχνών).

Οι σπουδαστές παρακολουθούν  βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

 

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ - (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΚΗ

Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των σπουδαστών με όλες τις δομές, νεύρωση, ψύχωση, διαταραχές προσωπικότητας. Στο μάθημα αυτό αναλύονται όλες οι δομές σε βάθος και η κάθε χωριστή διαταραχή μελετάται από όλες τις προσεγγίσεις Ψυχαναλυτική, Μπηχεβιοριστική, Υπαρξιστική. Η κάθε διαταραχή μελετάται με βάση τα κλινικά κριτήρια DSM όσον αφορά τη διάγνωση, τα συμπτώματα, την αιτιογένεια και τις θεραπευτικές παρεμβάσεις.

Μέχρι το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα μπορούν:

Να κάνουν κλινική διάγνωση

Να προτείνουν θεραπευτικές παρεμβάσεις ανάλογα με τη μορφή διαταραχής

Ενδεικτικό περιεχόμενο

  • Νεύρωση- Ψύχωση
  • Διαταραχές προσωπικότητας
  • Κλινικά κριτήρια DSM-IV-TR
  • Διαταραχές άγχους
  • Διαταραχές Διάθεσης
  • Διαταραχές διατροφής
  • Διαταραχές που σχετίζονται με τη χρήση ουσιών
  • Ψυχομετρικά τεστ

 

ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (60 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ:  ΚΡΙΣΤΗ ΛΑΓΟΓΙΑΝΝΗ

Η Εξελικτική ψυχολογίας μελετάει την διαρκή αλλαγή στη συμπεριφορά, την νόηση, τις γνωστικές ικανότητες, τις βιολογικές διαδικασίες, την κοινωνικοποίηση και την ολική εξέλιξη του ανθρώπινου είδους από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής.

Η παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική για όλη την μετέπειτα ζωή καθώς κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας μαθαίνουμε κρίσιμες λειτουργίες και δεξιότητες και είμαστε ευάλωτοι τόσο σε συναισθηματικά αλλά και σε φυσικά ερεθίσματα. Η ανάπτυξη η αλλιώς εξέλιξη, δεν σταματάει ποτέ και είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς.

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Βιολογικά και Γνωστικά Στάδια Ανάπτυξης [μηχανισμοί ύπνου, μάθησης, κλασσική λειτουργική προετοιμασία (classical/operant conditioning), μονιμότητα αντικειμένων (object permanence), θεωρία του νού (theory of mind)]
  • Ψυχοσυναισθηματική Ανάπτυξη Παιδιών [Freud (ψυχοσεξουαλικά στάδια), εσωτερικοποίηση (internalization), αυτορρύθμιση (self-regulation), Erikson (ψυχοκοινωνικά στάδια), Klein, φύση έναντι ανατροφής (nature versus nurture debate)]
  • Θεωρία και Μηχανισμοί Προσκόλλησης Bowlby (attachment)
  • Ψυχοπαθολογία στην Παιδική Ηλικία
  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού, Asperger, Δ.Ε.Π.Υ., Δυσλεξία; Συνοσυρρότητα, Διαφοροδιάγνωση, Ενδείξεις

 

ΓΙΟΥΓΚΙΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ (60 ώρες)

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές ασκούνται στην γλώσσα της ανάγνωσης των συμβόλων και την ερμηνεία τους. Υπάρχουν ατομικά και συλλογικά σύμβολα. Τα σύμβολα βρίσκονται μέσα στις εικόνες και τα όνειρα. Τα σύμβολα είναι κοινά στους ανθρώπους, έχουν όμως μία διαφορετική σημασία για τον καθένα και ερμηνεύονται με τη βοήθεια ενός ατομικού κώδικα

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να γνωρίσουν οι σπουδαστές σε βάθος την Αναλυτική Προσέγγιση του Γιουνγκ

  • Να γνωρίσουν σε βάθος την αναλυτική προσέγγιση (όνειρα, σύμβολα, αρχέτυπα, τέχνες)

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

Να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν ζωγραφιές και όνειρα πελατών βάση της Γιουνγκιανής Αναλυτικής Προσέγγισης

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Η Θεωρία του Ατομικού και Συλλογικού Ασυνειδήτου
  • Η Θεωρία Προσωπικότητας στην Αναλυτική Προσέγγιση
  • Σύμβολα- Αρχέτυπα – όνειρα
  • Το εσωτερικό παιδί ( the inner child)
  • Μάνταλα και η χρήση του στην Γουγκιανή ανάλυση
  • Το Αρχέτυπο του Εαυτού (Self Archetype)
  • Το Αρχέτυπο της Σκιάς ( Shadow Arcetype)
  • Οι Τέχνες στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Η Χοροθεραπεία στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Τεχνική ενεργούς φαντασίας ( active imagination) στη Γιουγκιανή Ανάλυση
  • Ο Συμβολισμός στις Τέχνες

 

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (40 ώρες)

Εισηγήτρια: Εβίτα Μπάρτζελη

Το μάθημα αυτό είναι  θεωρητικό και βιωματικό. Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών στην πράξη.

Αναγνωρίζοντας μέσα από την ελεύθερη έκφραση την αφυπνιστική δύναμη της Τέχνης, καταρτισμένοι επιστημονικά, με μια μεθοδολογία η οποία εμπεριέχει τις θεραπευτικές ιδιότητες των εικαστικών υλικών και επιφανειών στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού, ανακαλύπτουμε μια εσωτερική πηγή, γεμάτη ιδέες και οράματα η οποία μπορεί να μας στηρίξει και να μας τροφοδοτήσει προσωπικά και επαγγελματικά.

Στο μάθημα θα δοθούν από το χώρο της επιστήμης (Ψυχολογία –Ψυχιατρική) πολύτιμες πληροφορίες γύρω από την εφαρμογή του ανεξάντλητου φάσματος των εικαστικών τεχνών (τεχνικές, σύμβολα, γνωριμία με σύγχρονη τέχνη και πολυμέσα κλπ) σε χώρους  θεραπείας, Συμβουλευτικής και αυτογνωσίας.

Ο σπουδαστής εκπαιδεύεται στην ελεύθερη έκφραση μέσω των εικαστικών δημιουργιών. Μαθαίνει να κατανοεί τη δυναμική της Ψυχικής διαταραχής έτσι όπως αυτή αποδίδεται μέσα από το έργο. Εκπαιδεύεται στην απεικονιστική έκφραση, την προβολή, την ερμηνεία και τη θεραπεία μέσω της δημιουργικής έκφρασης.

Οι σπουδαστές εκπαιδεύονται στην εφαρμογή της θεραπείας μέσω των Εικαστικών Τεχνών σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο. 

Ενδεικτικό περιεχόμενο

  • Τεστ της ανθρώπινης φιγούρας (DAP)
  • Τεστ της οικογένειας
  • Χρωμοτέστ
  • Το τεστ των ζώων

 

ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (20 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Δήμητρα Σταύρου

Αναπτύσσουν τις βασικές δεξιότητες και μέσα της Δραματοθεραπείας όπως :

  • Το σωματικό βίωμα: πρόσωπο, σώμα, φωνή
  • Η ανάπτυξη του παιχνιδιού
  • Η σύνδεση του δρώμενου με την πραγματικότητα
  • Η μεταμόρφωση
  • Θεατρικη δραση
  • Υπόδυση- απέκδυση ρόλου
  • Αυτοσχεδιασμός
  • Μιμική
  • Μεταμφίεση
  • Ψυχόδραμα
  • Κοινωνιόδραμα
  • Παιχνίδι ρόλων
  • Μουσική
  • Κίνηση
  • Χορός
  • Ζωγραφική
  • Κουκλοθέατρο-μαριονέτες
  • Αφήγηση ιστορίας-παραμυθιού
  • Θεωρία και Πρακτικές εφαρμογές της Κίνησης με Άγγιγμα και Ήχο

 

ΕΠΟΠΤΕΙΑ

Το μάθημα αυτό στοχεύει στο να υιοθετήσουν οι σπουδαστές βασικές έννοιες στη θεραπεία,Πώς ανοίγουμε μία θεραπευτική συνεδρία, πώς την προχωράμε, Άνοιγμα- κλείσιμο ατομικής και ομαδικής συνεδρίας, Θεραπευτική σχέση (χτίσιμο εμπιστοσύνης ), Μεταβίβαση – αντιμεταβίβαση στη θεραπεία, η χρήση των δεξιοτήτων της παιγνιοθεραπείας  στη θεραπεία

Μέχρι το τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα:

  • Να αναλαμβάνουν ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες

Ενδεικτικό περιεχόμενο:

  • Παρουσίαση περιστατικών από όλα τα μέλη της ομάδας
  • Ανατροφοδότηση από την εισηγήτρια- επόπτρια και την υπόλοιπη ομάδα
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ στην ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Ψυχολογίας Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών, ανθρωπιστικών επιστημών, σχολών υποκριτικής, και άλλων καλλιτεχνικών σχολών. Στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν επίσης δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ημερομηνία έναρξης: Έναρξη 01/03/2021

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια ένα ή τρία έτη.

Οι απόφοιτοι του μονοετούς προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος και 3ο έτος που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.

ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Το ετήσιο κόστος είναι 2.000€ πλέον εγγραφή 500€

Προκαταβολή: 500€

Το ποσό των 2.000€ μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις

Ετήσια δίδακτρα για το 2ο και το 3ο έτος σπουδών: 1500€

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια Τομέα Ψυχολογίας & Υπεύθυνη του Προγράμματος)

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών(2002) και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales ( 2006) . Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στην  Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales(2008).

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο, έχει δίπλωμα του μοντέρνου χορού (Modern Theater, ISTD) (2010) , και στο φλαμένκο (Spanish Dance Society ) και Trinity Guildhall (2009) Επίσης έχει ασχοληθεί με το σύγχρονο χορό( τεχνική release) , jazz , μοντέρνο   αφρικάνικο χορό (afro-modern, τεχνική Katherine Dunham) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός- Χώρος (Μέτσης)  , σχολή χορού PK Dance school.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Έχει παρακολουθήσει σεμιναριακούς κύκλους με αξιόλογους χορευτές του Flamenco όπως η Roza Belmonte, ο Mario Maya και Cristina Hoyos.

Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναριακών μαθημάτων και ρεπερτόριο με την Elizabeth Roxas –Dorish (Former principal dancer ‘Alvin Ailey’ American Dance Theater με εξειδίκευση στην   τεχνική Horton ( Modern Dance ,Horton Technique και με τον Bernard Gaddis (Contemporary West Dance Theater) με τεχνική σύγχρονου μπαλέτου ( contemporary ballet) τα έτη 2016-17.

Η βαθιά αγάπη της και ενδιαφέρον για το αντικείμενο του χορού  και την ανάλυση κίνησης και τη σύνδεση σώματος, ψυχής και συναισθημάτων την οδήγησε στη Χοροθεραπεία. Παρακολούθησε τρεις κύκλους σεμιναρίων στη Χοροθεραπεία με θέμα ‘ Συνειδητοποιήσεις και εκφραστικότητα’ από τη Leda Shandala στον πολυ χώρο πολιτισμού και τεχνών Shantom (2014-15-16). Παρακολούθησε σεμινάρια με θέμα ΄Προσέγγιση στη Χοροκινητική θεραπεία ‘ και ‘Πρωτόγονη έκφραση’ στην Ένωση Χοροθεραπείας (2014). Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής  Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού( 2017) . Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης   Laban Movement Analysis από την Εριφύλη Δαφέρμου. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics.

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική  ( Αναλυτική –Γιουγκιανή) κατεύθυνση ,θεραπεύτρια μέσω της κίνησης  και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία και θεραπεία μέσω των εικαστικών) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.  Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες ( active imagination, authentic movement , guided imagery) .

Εξειδικεύεται στη χορήγηση των  ιχνογραφικών προβολικών  τεστ διάγνωσης , Η.T.P(House–Tree- Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, Fairy TaleTest.

Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ Career Guidanceκαι Ariston Learning Styles( τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων) και Τεστ των Ημισφαιριών .Έχει εκπαιδευτεί στην χορήγηση του τεστ επιλογής συντρόφων ‘ Why we chose the mates we do ‘ της Anne Teach worth (  ψυχογενετικό μοντέλο).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα»  (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας, Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά), (Εκδοτική Άλφα).

Είναι μέλος της Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

Μαρία Χρήστου (Ψυχολόγος)

Η Μαρία Α. Χρήστου είναι θεραπεύτρια παιδιών και εφήβων, κατέχει Μεταπτυχιακό στην Εκφραστική Ψυχοθεραπεία από Lesley University του Cambridge.

Είναι εξειδικευμένη στη θεραπεία και συμβουλευτική παιδιών, ενηλίκων και οικογενειών, χρησιμοποιώντας τις μεθόδους της Εικαστικής Θεραπείας και της θεραπείας Sandplay. Εργάσθηκε για περισσότερα από δέκα χρόνια ως εικαστική θεραπεύτρια στις ΗΠΑ.

Εργάζεται στην  Ελλάδα ως εικαστική θεραπεύτρια. Διδάσκει και παρέχει εποπτεία στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Εικαστικής Θεραπείας της Επ. εταιρείας «Ψυχολογία-Τέχνη» στη Θεσσαλονίκη και είναι υπεύθυνη της εκπαιδευτικής επιτροπής.

Eίναι αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Θ (Έλληνες Εικαστικοί Θεραπευτές) μέλος της US Art Therapy Credentials  Board,μέλος των International Expressive Arts Therapy Association και Swedish Family Therapy Association.

Κάλλι Φιλιανού, Ψυχολόγος – Παιγνιοθεραπεύτρια

Η Κάλλι Φιλιανού σπούδασε Κοινωνική Ψυχολογία (Bachelor of Arts) στο De Montford University στην Αγγλία και έκανε το μεταπτυχιακό της στην Αναπτυξιακή Παιδοψυχολογία (Master of Science) στο Institute of Education University of London.

Είναι Ψυχοθεραπεύτρια - Παιγνιοθεραπεύτρια, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών - Παιγνιοθεραπευτών ΠΕΕΔΠ.

Επιπλέον, είναι υπεύθυνη του Κέντρου Ψυχοθεραπείας - Παιγνιοθεραπείας (Ενδυνάμωσης, Έκφρασης και Δημιουργίας) "Το Δέντρο", όπου εργάζεται με παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Διοργανώνει βιωματικά σεμινάρια, συντονίζει ομάδες αυτογνωσίας και ομάδες γονέων.

Τέλος, έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων με Παιγνιοθεραπευτική και Δραματοθεραπευτική προσέγγιση σε κάποια εκ των οποίων και ως εισηγήτρια.

Χριστόφορος Καρράς

Ο Χριστόφορος Καρράς σπούδασε Μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, είναι καθηγητής μουσικής και Coach Trainer στην Athens Coaching Institute Ltd.Από το 2017 φοιτεί στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μουσικής και Κοινωνίας με κατεύθυνση στη Μουσικοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει εκπαιδευτεί  πάνω στο Evidence-basedCoaching, στο Athens Coaching Institute. Είναι κάτοχος πιστοποιητικού γραφής ατόμων με τύφλωση Braille(επάρκεια).

Συνεργάζεται με το AthensCoachingInstitute, εκπαιδεύοντας ενήλικες στην Τέχνη του Coaching. Είναι λάτρης του Εποικοδομισμού και του Ουμανισμού στην εκπαίδευση αλλά και στη θεραπεία.

Παρέχει Coachingυπηρεσίες σε Performers, σε «άτομα που εκτίθενται σε κοινό και επιτελούν έργο σε πραγματικό χρόνο», όπως επαγγελματίες στο εταιρικό περιβάλλον, publicspeakers, καλλιτέχνες επιτελεστικών Τεχνών, αθλητές κτλ.

Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, επιχειρήσεις, επαγγελματίες και δομές ψυχικής υγείας.

Έχει δισκογραφήσει με την Universal music ent. και τραγούδια του έχουν χρησιμοποιηθεί ως μουσική επένδυση τηλεοπτικών διαφημίσεων και ραδιοφωνικών jingles. Έχει σκηνοθετήσει τηλεοπτικές διαφημίσεις εκ των οποίων η τελευταία ήταν το τηλεοπτικό μήνυμα της Κιβωτού του Κόσμου με μουσική επένδυση το τραγούδι του «Μπορώ».

Κρίστη Λαγογιάννη, Ψυχολόγος, PhD

Η Κρίστη Λαγογιάννη έχει σπουδάσει ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire με διαπιστευμένο πτυχίο Bachelor of Science (Hons) απο το British Psychological Society.

Συνέχισε τις σπουδές της στο πανεπιστήμιο του Nottingham για Master of Science στην ψυχολογία της αποκατάστασης και αποθεραπείας και στη συνέχεια, ολοκλήρωσε το διδακτορικό (PhD) της με υποτροφία, στην εφαρμοσμένη ψυχολογία με ειδίκευση την διάθεση και την γνωστική έκπτωση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Είναι επίσης κάτοχος ανωτέρου διπλώματος (Level 5) συμβουλευτικής (προσωποκεντρική προσέγγιση) καθώς και διπλώματος για τεχνικές συμβουλευτικής για παιδιά και νέους.

Έχει κάνει την πρακτική της με ειδικό και γενικό πληθυσμό και έχει ερευνητικό ενδιαφέρον στα ψυχογηρηατρικά και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Έχει πείρα γύρω από την επιληψία, τον αυτισμό, τις ειδικές ανάγκες καθώς και τις δύσκολες και επιθετικές συμπεριφορές που σχετίζονται με αυτά.

Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με το Βραζιλιάνικο Jiu Jitsu και στο παρελθόν έχει διδάξει παιδικά τμήματα στην Αγγλία.

Ευγενία Ψαρράκη, Ψυχολόγος

Η Ευγενία Ψαρράκη είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παρακολουθεί το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Η Επιστήμη του Στρες και η Προαγωγή της Υγείας» της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.

Έχει ειδικευθεί στην Ψυχαναλυτική Προσέγγιση στην Ψυχοθεραπεία στο Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο και στην Κλινική Ψυχοπαθολογία στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.).

Έχει εργασθεί ως εξωτερικός συνεργάτης στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «Αττικόν» και στη Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο – Θυμάτων Πολέμου και Μονογονεϊκών Οικογενειών «ΜΕΛΛΟΝ» της ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ.

Έχει πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση στο Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο στα πλαίσια της εκπαίδευσής της και στο Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών στα πλαίσια των πανεπιστημιακών σπουδών της.

Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων, συνεδρίων και διαλέξεων σχετικά με την Ψυχολογία και την Ψυχοθεραπεία.

Μαρία Κατσιφαράκη - Ψυχολόγος, PhD

Η Μαρία Κατσιφαράκη είναι διδάκτωρ Ψυχολογίας. Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University της Μ. Βρετανίας, όπου έκανε το Μεταπτυχιακό της στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική και Οργανωτική Ψυχολογία.

Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία).

Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University.

Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια.

Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.

Ψαρομηλίγκου Ντορέτα

Η Ψαρομηλίγκου Ντορέτα είναι απόφοιτη Κοινωνικής Εργασίας , του τμήματος Υγείας κι Πρόνοιας του Α.Τ.Ε.Ι. Πατρών. Συνέχισε τις σπουδές της, στη Κλινική Ψυχοπαθολογία Ενηλίκων στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο , ενώ ειδικεύτηκε στη Ψυχοεκπαίδευση και τη Συμπεριφορική Θεραπεία Οικογένειας στη Ψύχωση από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.). Έχει παρακολουθήσει μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση στον αυτισμό κι τη προσέγγιση της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (AppliedBehaviorAnalysis, A.B.A.) και μετεκπαίδευση στη Παιγνιοθεραπεία από το ψυχοθεραπευτικό και εκπαιδευτικό κέντρο « Το Έρμα». Έχει στο ενεργητικό της δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και ομιλίες σε συνέδρια.

Έχει εργαστεί σε φορέα ψυχικής υγείας ,(προγράμματος Αντι-Στίγμα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής), αλλά και σε σχολεία, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνεργάζεται με κέντρα ειδικών θεραπειών και συντονίζει παιγνιοθεραπευτικές ομάδες παιδιών που νοσούν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου1(ΣΔ1).Διατηρεί γραφείο, όπου εργάζεται θεραπευτικά μέσω του παιχνιδιού με παιδιά προσχολικής, σχολικής ηλικίας και με εφήβους.

Εβίτα Μπάρτζελη, Ψυχολόγος, Art – Therapist

Η Ευδοκία Μπάρτζελη είναι Απόφοιτος Αριστούχος Καλών Τεχνών του Bari, ζωγράφος – χαράκτης. 

Επίσης είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales, μέλος της BPS.

Απόφοιτος του Μετεκπαιδευτικού Προγράμματος «Συμβουλευτική οικογένειας σε άτομα με Σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή» της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής (ΕΠΙΨΥ). 

Είναι κάτοχος Master στο ArtTherapyαπό το Πανεπιστήμιο της Νάπολης συνεργαζόμενο με το UCLA της Αμερικής. 

Χρησιμοποιεί τα Art-test της Ψυχολόγου Ερευνήτριας PaolaFederici τα οποία είναι «Το τεστ της οικογένειας με ζώα» και το «Τεστ των χρωμάτων» διαγνωστικά και αποκλειστικά στην Ελλάδα.

Εξειδικεύεται σε διερευνητικά ζωγραφικά τεστ, έχοντας ως απώτερο στόχο τους την εξωτερίκευση των εσωτερικών ζητημάτων.

Έχει σπουδάσει πιάνο και έχει πτυχίο στην θεωρία και ιστορία της μουσικής. Εργάζεται έως σήμερα ως εκπαιδευτικός και ψυχολόγος.

Δήμητρα Σταύρου

Σπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα και την Γαλλία. Ειδίκευση στην Δραματατοθεραπεία από το κέντρο ΑΙΩΝ. Εξειδίκευση στην PerformanceArt από πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας, επίσης στην εθνογραφική έρευνα από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στις τεχνικές του θεάτρου του Καταπιεσμένου για την κοινωνική ένταξη νέων από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εράσμους+ στην Ιταλία. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην μέθοδο σωματικού θεάτρου του Θεόδωρου Τερζόπουλου και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σε διαφορετικές καλλιτεχνικές και θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους.

Δύο χρυσά μετάλλια στους Μεσογειακούς Αγώνες (2017) για την πολεμική τέχνη Ται-Τσι-Τσουάν και ένα χρυσό στους Πανελλήνιους διασυλλογικούς αγώνες.

Εργάζεται κυρίως θεραπευτικά με άτομα και ομάδες στον Πολυχώρο Θεραπείας και Τέχνης στην Πεύκη. Έχει επίσης εργαστεί με πληθυσμούς, μαθητών, τοξικοεξαρτημένων, κρατουμένων, καλλιτεχνών, τοπικές κοινότητες, με εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών και οργανισμών. Περφόρμερ, κυρίως με την ομάδα Liminals που δημιούργησε μετά από ερευνητική ομάδα ανέργων. Εθνογράφος στην Ελλάδα και τα  Βαλκάνια, χρησιμοποιεί την μέθοδο της εθνογραφικής έρευνας για να φτιάξει θεραπευτικές περφόρμανς στον δημόσιο χώρο. Με την Φώφη Τριγάζη το 2016 παρουσιάζουν ένα νέο δραματοθεραπευτικό μοντέλο, το μοντέλο της διασυνδετικής δραματοθεραπείας, εμπνευσμένο από την θεωρία του Γιούνγκ και θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας.

Μέλος του ΣΕΨ, της ΕΔΠΕ και επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών. Συγγραφέας πολλών άρθρων σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, επιμελήτρια έκδοσης βιβλίου στη Γαλλία για την δραματοθεραπευτική μέθοδο, μεταφράστρια βιβλίων ψυχικής υγείας από τα γαλλικά. 

4ε - Μαυρομματαίων 25, 104 34 - Αθήνα, Τηλ: 210-8217710, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.